Achttal MSV 2 pakt verdienstelijk punt in Zwolle

Het team van captain Harry zit goed in elkaar blijkt herhaaldelijk. In tegenstelling tot het eerste achttal, dat compleet de mist ingaat dit seizoen zie je juist het achttal van Harry vlammen en zich handhaven in die sterke tweedeklasse.

Op papier was ZSG 2 beter en in de eerste vier gespeelde wedstrijden namen ze dan ook een 2,5 – 1,5 voorsprong. Door ziekte in Zwolle en gladheid vorige week vrijdag, werd het restant van deze krachtmeting vrijdag 1 februari uitgeknokt. Iedereen van Meppel speelde tegen een hoger gerated iemand, maar daar trokken de cowboys van Meppel zich niets van aan.

Sibbele zei het al: ” ik rij niet voor een nul van Ijlst naar Zwolle”. Hij kwam als laatste en was als eerste klaar. Hij offerde vlot een pion en kreeg met zwart toch initiatief op deze manier. Rond tienen joeg hij de gelijkmaker tegen de touwen. Helaas verloor Frank, maar Willem was deze avond een sterkere dijk dan de Zeeuwse dijk deze dag 66 jaar geleden, want na het mislukte beuken op zijn stelling won Willem op adequate wijze. Martijn tenslotte speelde verdienstelijk gelijk tegen de sterke Tristan, erg bekend onder de jeugdschakers in Meppel. Spelercoach Harry kan tevreden zijn.

Één reactie