Externe competitie begonnen

Gisteravond is de externe competitie begonnen. MSV 3 speelde thuis tegen MSV 5 en verpletterde MSV 5 met liefst 6-0. Willem Spijkers hield het het langst vol, maar moest uiteindelijk ook de koning omleggen.
MSV 4 speelde tegen het sterke De Combinatie en won heel knap met 3,5 tegen 2,5. Ton Staarink verloor heel snel doordat hij een aftrekschaak over het hoofd zag, maar in een woeste partij wist Henk Twerda de stand weer gelijk te trekken. Susanti en Bjintze hadden allebei een stelling, die volkomen vast was gelopen en besloten tot remise. Theo Peereboom bracht het team op voorsprong en toen was het de beurt aan Frank Thuring, die aan het eerste bord zat. Na een middenspel vol complicaties kwam er een gelijke stelling op het bord. De tegenstander probeerde nog van alles, maar Frank gaf geen krimp en bracht het beslissende halfje over de streep.
Er werd ook nog voor de competitie gespeeld. Ik zelf kreeg schaakles van de voorzitter. Alexander won onverdiend van Henk Vosmeijer, die stukwinst over het hoofd zag en Fokke en Sukke gingen door tot de laatste snik. Bart won.
In de B-groep gingen AnneBert en Bert Bakker ook door tot het eind. Bert dacht dat hij ging winnen, maar AnneBert liet zich niet kennen en het werd remise. Piet Hoornstra versloeg Marc van den Heuvel in een leuk duel, en de match tussen de twee non playing captains Leo en Wiecher werd gewonnen door Wiecher.
De standen komen na vrijdag op de website, want het tweede speelt vrijdag een uitwedstrijd in Zwolle, en ik moet even uitzoeken wat alle externe wedstrijden voor de staand betekenen.

Één reactie
  1. Ik ben apetrots op jullie van MSV 3, maar ook MSV 4, klasse!!!
    Maar mijn hart gaat ook best wel uit naar MSV 5, ook een fijn team!
    Kom op tweede, probeer te winnen in Zwolle.