Henk Twerda haalt eerste bordpunt voor MSV IV binnen!

Volkomen onverwacht , vlak nadat er een nieuw team was samengesteld, promoveerde het 4de team alsnog naar de 3e klasse van de OSBO.  De eerste tegenstander van het vierde bleek DZC I. De strijd tussen beide zestallen eindigde zoals verwacht in een overwinning voor DZC, en dit is ook heel begrijpelijk gezien de grote verschillen in rating, bij de uitslagen hieronder zijn bij de namen van de spelers hun KNSB ratings vermeld.

Ronald Ekkel        2026  – Ger Westra      1491
Huib Rijk    1781  – Susanti Einarson  1379
Harry Jaspers F.   1743  – Henk Twerda        1404
Hans Lekerveer   1567  –  Bjintze Bakker      1461
Martin v.d. Hoek 1557 –  Leo Bosma             1279
Nico De Roon       1502 –  Jarno Spijker         1323

Gezien het verschil in sterkte is het  geweldig van Henk Twerda dat hij won van Harry Jaspers Focks  ( een vriend van Theo Pereboom).  Gezien de ratingverschillen zou alleen Gert  aan bord 6 een gelijkwaardige tegenstander hebben kunnen treffen, maar ja hij speelde aan bord één. Ondanks deze moeilijke, zware start verwacht ik dat we in de derde klasse nog  wel successen gaan behalen  en ik durf ook te voorspellen dat onze ratings aan het eind aardig gestegen zullen  zijn. Het wordt een leuk seizoen voor het 4de!

Leo

2 reacties
  1. Twee seizoenen geleden speelde Meppel 2 nog tegen ditzelfde team. Toen trad een deel van het tweede aangevuld met wat spelers uit het 3e aan tegen dit team. Die wedstrijd werd toen ook verloren. Dus jullie verkeren in goed gezelschap.