Jarno scoort op schitterende wijze gelijkmaker in slotfase bij ZSG 3 – MSV 4

Tja , MSV 4 gepromoveerd naar de derde klasse toen er nog een plek over bleek te zijn. Dat zal zwaar zijn veronderstelde iedereen en het is ook zwaar, maar MSV 4 heeft wel zijn eerste matchpunt te pakken tegen niemand minder dan ZSG 3, die vorig jaar nog van MSV 3 wist te winnen hier in Meppel en in de eerste speelronde ook gewonnen had. Een meer dan prima prestatie van Leo zijn team. De captain was dan ook apetrots op zijn scorende boys: Bjintze Bakker die een toreneindspel fluitend naar winst voerde, Frank Thuring die de koelbloedigste was in een moeilijke stand en Jarno Spijker, die met weinig tijd een zeer moeilijk te winnen eindspel voorgeschoteld kreeg en beetje bij beetje vorderingen maakte tot zijn tegenstander brak.

Ger Westra, Susanti en Henk Twerda verloren hun wedstrijden helaas nipt, maar speelden niet slecht. Curieus in de partij bij Susanti was dat haar tegenstander op een bepaald moment dacht dat hij zijn dame van c2 naar g6 speelde, maar de koning van c1 naar g6 verplaatste! Susanti zag het niet of protesteerde niet, ze gaf op.

De uitslagen:

1. Susanti 0

2. Frank T. 1

3. Henk 0

4. Bjintze 1

5. Ger 0

6. Jarno 1

2 reacties
  1. Ik begrijp het onderstaande verhaal niet dat de koning van C1 naar G6 wordt verplaatst. Wat kun je hier tegen doen als speler wanneer je erachter komt dat je tegenstander een niet reglementaire zet heeft gespeeld? Moet je dit melden bij de wedstrijdleiding? Moet de zet opnieuw worden gespeeld? Kun je een paar zetten later tijdens de partij nog reclameren?

2. De ‘procedure’ na een onregelmentaire zet is dat de andere speler de klok stilzet en daarna naar de wedstrijdleider gaat met de mededeling dat hij een onregelmentaire zet claimt. Vervolgens hoort de wedstrijdleider twee minuten straf te geven (1e keer) aan de speler die de onregelmentaire zet heeft uitgevoerd. Daarna wordt de stelling teruggebracht tot voor de onregelmentaire zet, waarna die speler een zet moet doen. Aanraken is zetten geldt dan echter nog steeds. In het bovenstaande verhaal had wit dan dus een koningszet moeten doen. Overigens is een onregelmentaire zet pas voltoid als de klok is ingedrukt. Dus mag een speler zijn zet nog wijzigen als hij al heeft losgelaten en er dan achterkomt dat het een onregelmentaire zet is.