Kampen getroffen door Witte Tornado……………..

Ja hoor, Roel Donker was ,tussen zijn vele tentamens door, weer eens mee naar het Jaap Spaargarentoernooi in Kampen bij onze schaakvrienden van O&O. Hij kwam, zag en overwon en raasde als een witte tornado over de borden! In de voorrondes won hij alles en in de finale was hij met nog een ronde te spelen reeds kampioen. De tornado kwam toen tot stilstand in de buurt van Kuinre, want hij verloor zijn enige partij in de laatste ronde tegen “onze” Fokke Jonkman.

Leo Bosma en ondergetekende waren ook van de partij, maar konden geen rol van betekenis spelen. Het was echter weer een zeer geslaagd toernooi! Chapeau voor de organisatie!

Hier nog een faceboekbericht van Jan Klijer:

Roel Donker is de meer dan terechte winnaar van het JST2012, voor de laatste ronde van de finale was hij al niet meer te achterhalen! oud-O&O’er Rijk-Pieter Hofstede werd 2de, net voor Rogier Dijk, de winnaar van vorig jaar! De B-finale was een prooi voor Rick Wouda (ZZS!) De C-finale werd gewonnen door Bert van Drongelen (ook ZZS!) en in de D-finale was Jan Kruisselbrink (wederom ZZS!) te sterk voor iedereen. Al met Al een geslaagd toernooi & hopelijk ALLEN tot volgend jaar!!

3 reacties
  1. Gefeliciteerd met je beker Roel,nu ik niet meedeed wist ik dat je makkelijk kon winnen( geintje)