Marianne Mink steelt show in Putten!

Hopelijk komt Susantie weer snel terug naar Meppel, maar op dit moment moeten we het doen met maar een dame op het Meppeler schaakbord en dat is Marianne. Marianne is zich daar van bewust en wil ons dus mooi schaak voorschotelen. Nou, daar is ze afgelopen dinsdag dan meer dan prima in geslaagd. Ze maakte gehakt van haar tegenstander en dat in no time! De meegereisde heren waren met stomheid geslagen. Bas van der Weerd en Frank Postma blunderden hun dame weg en achteraf beseften we dat het een eerbetoon was aan Marianne. Thieun en jarno verloren ook en zo kwam de zege van onze clubsecretaris nog mooier uit. Alleen ondergetekende gooide wat dat betreft roet in het eten door ook te winnen.

Maar serieus, we waren tot de tanden toe gewapend naar Putten vertrokken om MSV 4 eventueel nog aan een kampioenschap te helpen, maar dat lukte dus niet.

Frank verspeelde vroeg in de partij zijn dame dus, maar kwam in de loop van de avond nog redelijk terug en als hij meer ervaring opdoet dan gaat Frank zeker nog uitgroeientot een gevreesd tegenstander bij onze club. Jarno was de laatste tijd lekker op dreef, maar had nu zijn avond duidelijk niet. Helaas ook een nederlaag. Marianne had intussen op magistrale en overtuigende wijze een bloedbad aangericht in de stelling van de tegenstander en dat betekende een tussenstand van 2-1. Sibbele, Thieu en Bas waren nog kansrijk, maar dat veranderde ook. Bas blunderde in zijn mooie stelling en verloor vervolgens en bij Sibbele en Thieu ging het ook slechter en slechter. Sibbele speelde in wanhoop drie stukken naar de koningsstelling van zijn tegenstander en wist een matnet te maken en won, net voordat zijn tegenstander enkele dames zou halen aan de overkant, 3-2 dus.

Zou Thieu het tij nog weten te keren met twee pionnen achter, want wat zijn nu twee pionnen zou Michael Tal zeggen, ze staan soms alleen maar in de weg. Maar helaas voor Thieu, ons en het vierde team van Meppel werd het niet 3-3, maar 4-2. De Puttenaar speelde de partij vlekkeloos uit en Thieu had het nakijken. Thuis hoorden we dat het vierde ook verloren had en dat haalde wel een last van onze schouders.

Sibbele