Martin “de Slager” beslissend voor MSV 5!

Ja hoor, zonder teamcaptains Wiecher Horzelenberg en Sibbele Bonthuis, haalde MSV 5 dinsdagavond gewoon eens twee punten tegen DZC 2 uit Dronten/Zeewolde. Eindelijk werd deze wedstrijd gespeeld en MSV 5 had er zin in. Aan bord 6 kregen ze het punt cadeau, omdat DZC 2 een schaker tekort kwam, 1-0. Aan bord twee en drie stonden Henk Vosmeijer en Jarno Spijker echter snel gewonnen en ze speelden het netjes uit, 3-0. Henk wist dus zijn topvorm van de laatste weken vast te houden en Jarno voerde zonder zenuwen en als een ervaren schaker de partij naar winst. Een prestatie om trots op te zijn. Jarno is duidelijk gegroeid bij onze club.

Drie kansen op een beslissend puntje of een beslissende remise bleven over. Marian speelde lanmge tijd prima, maar in de tweede helft van de partij moest ze toch haar meerdere erkennen in de tegenstander, 3-1. Nog niets aan de hand, want twee spelers van ons waren nog bezig. Martin, alias de Slager, stond na een blundertje lange tijd achter, maar hij vocht zich geweldig terug in de partij en wist zo waar een remise uit het vuur te slepen. Zo werd hij beslissend voor de zege: 3,5 – 1,5.

On schaakavondze good old maistro Thieu Valens was toen nog bezig aan bord 1. De hele avond had hij een lichte achterstand op zijn tegenstander, maar nu de teamzege een feit was, veerde Thieu op. Gewend bij onze club aan lange partijen speelde Thieu zelfs zo goed, dat hij beter kwam te staan! Vooral omdat alle andere spelers van DZC 2 graag naar huis wilden accepteerde Thieu een plusremise en werd de eindstand 4-2 voor MSV 5. Een mooie prestatie na een sportieve en gezellige schaakavond met de schaakvrienden uit Dronten en Zeewolde.