Meppel 3-8 nog niet op dreef

VSG 3 – Meppel 3 (8-tallen) 6-2

De 4e ronde van de SOS-competitie was helaas niet veel beter de vorige.

Met verse krachten in het team, Luit Oomkes voor de afwezige Dick Metz en Cor Panhuis voor Otto van Cooten, zou het dit keer toch wel eens een keer moeten lukken.

Maar helaas.

Vol goede moed (dat wel!) vertrokken we naar Ermelo.  Op bord 1 zat Henk Vosmeijer die na aanvankelijk wat mindere stand zich goed herpakte en een vol punt scoorde. Op bord 2 zat Luit Oomkes. In een gelijk opgaande strijd met wel wat kansen voor Luit, werd het toch remise. Wiecher Horzelenberg op bord 3 verslikte zich in een vork van zijn tegenstander en moest opgeven. Ik zat op bord 4. Na een redelijke opening kwam ik echter toch in ernstige problemen. Op zet 19 zag mijn tegenstander gelukkig een mat aanval over het hoofd. Dat gaf de burger weer moed, en ik kon nog lang hopen op een resultaat. Aangezien de pionnen van mijn tegenstander toch te ver waren opgerukt moest op het eind van de avond toch opgeven. Bord 5 werd dus bemenst door Cor. Ook hij kon het niet bolwerken en verloor eveneens zijn partij. Leo op bord 6 bevestigde voor de zoveelste keer dat hij extern niet te verslaan is en wist knap remise te spelen. Ad Roodhuijzen speelde op bord 7. Ook daar lang een gelijk opgaande strijd, maar ook hij verloor uiteindelijk.

Op het laatste bord speelde onze ‘coming man’ Harold Dunnink. Ook in een achterstands-situatie blijft hij doorvechten maar helaas niet met gewenste resultaat. Jammer maar goed geprobeerd Harold!

Toch wat timide verlieten we de Veluwe en kwamen we laat terug in het Drentse land om daar onze wonden te gaan likken.

We hebben nog 3 kansen om te laten zien dat er meer inzit.

Piet Nieuwenhuizen

Plaats reactie