MSV 1-8 maakt een lelijke glijder

Dinsdag stond de eerste ronde van de externe competitie op het programma. MSV 1-8 moest hiervoor naar het Veluwse Ermelo afreizen.
Dit jaar zijn wij favoriet in de poule, dus de verwachtingen waren aan het begin van de avond erg hoog. Vorig jaar werd er gewonnen van VSG. Welke score ging het dit jaar worden met versterking voor Meppel? Op elk bord waren we hoger gerated. Eigenlijk zou alleen Rienk het zwaar krijgen, omdat hij tegen een jeugdtalent moest.

Het leek vrij vroeg onze kant op te vallen. De meeste borden stonden vrij comfortabel voor ons. Toen begonnen de eerste resultaten binnen te komen. Halfjes voor Marco, Menno en Gerhard, die uiteindelijk toch niet heel veel hadden. Rienk kreeg helaas niet veel spel en hij pakte een nul. Daarna won Bas junior, waardoor het weer gelijk stond. Stefan greep helaas mis, dus we stonden weer achter. Ondanks dat we achter stonden, waren we nog zeer hoopvol. Bas D en Fokke stonden allebei een pion voor.

Fokke wist zijn stelling helaas niet te winnen, waardoor we maximaal een gelijkspel hadden. Bas D probeerde nog lang een paard + toren tegen toren te winnen, wat de tegenstander goed wist te verdedigen. Zodoende gingen we met lege handen weer terug naar Meppel.

Volgende keer krijgen we thuis een herkansing tegen de zeven pionnen.

Veluws S.G. 1

Meppeler S.V. 1