Lonneker mept Rienk uit het bekertoernooi!

In navolging van afgelopen dinsdag heeft Rienk opnieuw een bekertoernooi moeten verlaten. Was afgelopen dinsdag nog Menno de boosdoener, nu was Duitsland een maatje te groot in de KNSB-beker. Met maar liefst een ruime 3-0 zege voor ‘die Mannschaft’ was de 1-0 zege van Gerhard in het thuisduel ontoereikend om in de KNSB-beker te blijven. Ik neem aan dat er nog wel een wat groter verslag zal komen! Zowel Rienk als Gerhard schijnen immers niet zo veel te doen te hebben vandaag.

Uitslag:
Lonneker – MSV 3-1
Duitser 1* – Roel 1-0
Duitser 2* – Fokke 1-0
Duitser 3* – Rienk 1-0
NEDERLAND* – Gerhard 0-1

* nee, zo dwars zit me dat niet (speel zelf ook met een Nederlands team in Duitsland), maar heb even niet de tijd om alle namen erbij te zoeken. Er moet weer geschaakt worden!

2 reacties
  1. Dan nog even de persoonlijke namen erbij met hun KNSB rating. Hun laagste ratinghouder speelde op bord 1 tegen Roel Donker. Roel zijn tegenstander heeft een rating van 1996 en stond op 1 februari 2012 nog op 1806. Duidelijk is dat hij door de overwinning op Roel weer behoorlijk gaat stijgen. Helaas verloor Roel als eerste zijn wedstrijd.

Bord 1: Roel Donker – Timo Oehne KNSB rating 1996
    Bord 2: Fokke Jonkman – Thorben Koop KNSB rating 2033
    Bord 3 : Rienk van den Berg – Patrick Wiebe KNSB rating 2151
    Bord 4 : Gerhard Pauptit – Menno Monsma KNSB rating 2062

Zonder gekheid.. We hebben een heerlijke avond schaak gehad en helaas gingen de Duitsers erop het eind met de overwinning vandoor. Maar ik ben echt trots op al onze spelers zowel Roel, Fokke als Gerhard. Dat ze allemaal wilden meedoen. Gerhard was weer ouderwets in vorm en zo zien we hem het liefst! We mogen blij zijn met onze leden binnen de club want in Lonneker kreeg ik een droevig gevoel hoeveel animo er nog op zo’n club is voor het schaken ondanks de inzet van echte schaakliefhebbers merk je op zo’n club dat die bijna ophoud te bestaan..

2. Beste Rienk

Mocht SV Lonneker in 2033 nog bestaan, dan ben je van harte uitgenodigd op ons 50-jarig jubileum!