MSV 1 wint na harde strijd

Op 14 december 2019 heeft MSV 1 de thuiswedstrijd tegen Apeldoorn met de hakken over de sloot gewonnen. Het begon heel goed. Invaller Lennart was als eerste klaar. Hij vlocht een dreiging in de stelling, die er zo duimendik op lag, dat ik eerst maar eens thee ging drinken. Toen ik terug kwam stond Lennart een stuk voor. Iedereen had de truc gezien behalve zijn tegenstander.

Daarna volgden twee saaie remises van Bas jr. en Fokke, maar toen sloeg de vlam in de pan. Aan alle borden werd verwoed gestreden. Menno had zijn tegenstander onder druk, zodat die in grote tijdnood kwam. Net toen de tegenstander tegenkansen kreeg dacht hij iets te lang na en ging door zijn vlag. Dat was 3-1. Even later won Dennis, die een prettig initiatief had, een pion en vervolgens kwam hij binnen op de h-lijn en toen was het uit. Zo kwam MSV 1 op 4-1 en was het wachten op een halfje.

Echter, Rienk zag iets over het hoofd en kon een stuk tegen wat pionnen inleveren en Bas D. gaf subiet een kwaliteit weg in een betere stelling. Richard gebruikte heel veel tijd, maar stond steeds slechter, alhoewel het wel ongelijke lopers waren. Rienk kon het niet bolwerken en het stond 4-2.

Inmiddels waren in de verlenging aangeland. Richard werd langzaam weggetikt en verloor uiteindelijk vrij kansloos. Bleef allen Bas D. over. Er ontstond een studieachtige stelling met Bas met een dubbele vrijpion tegen een toren en dan op de andere vleugel nog twee pionnen, van beide partijen een. Er werd gerekend en gerekend en het was erg spannend. Bas had het gelukkig goed gezien en kon het nog net op remise krijgen. Zo werd het 4,5 – 3,5 en werden er goede zaken gedaan in het klassement.

Plaats reactie