MSV 1 wint weer

Afgelopen zaterdag heeft MSV 1 de thuiswedstrijd tegen Sneek met 5-3 gewonnen. Bij uitzondering werd gespeeld in de Casteleijn in een zaaltje achterin met een akelig krakende deur. Verder was het daar goed toeven. Sibbele was wedstrijdleider en ik was er voor het Nadenkertje. Verder kwamen als trouwe supporters Marrit en Carolien langs alsmede de vader van Rienk. Volgende keer wordt het toch weer het vertrouwde Oasis.

De wedstrijd begon al vrij snel met een achterstand, omdat Bas Dudink in een vlaag van schaakblindheid een kwaliteit weggaf en vervolgens kansloos werd weggetikt. Daarna speelde Micha gelijk, daar was niets anders van te maken.

Maar daarna kwamen de punten. Toen waren we al in de tijdnoodfase en dat was te merken. Rienk had de hele partij een overwicht en won vervolgens een stuk. Daarna won Menno, die goed gespeeld had en een betere stelling had. Even deed hij iets fout, maar de tegenstander zag het niet en Menno kon de achterste lijn bemachtigen, waarna  de tegenstander op gaf. Zo stond het 2,5- 1,5.

Eeven dacht ik dat Fokke ook zou winnen met een kwaliteit voor, maar toen de laaste pion van Fokke er af ging was het potremise. Dennis en Bas speelden solide remisepartijen. Roel speelde in het begin wat slap, maar toen kwam hij op stoom en kreeg duidelijk de overhand na een kwaliteitsoffer. In tijdnood kon het nog alle kanten op en de koning van Roel moest naar voren vluchten, waarna zijn aanval doorsloeg.

Zodoende werd het 5-3 en staat MSV 1 gedeeld eerste met 4 matchpunten. Een prima prestatie.

Plaats reactie