MSV verliest van Lonneker

MSV 1 heeft geen vervolg kunnen geven aan de resultaten tot nu toe. In het zaaltje boven Oasis werd verloren van Lonneker. Op papier had MSV 1 ruim moeten winnen, maar ja zo gaat het niet altijd. Roel had vooruit gespeeld en gewonnen, dus dat geeft de burger moed. Grootmeester Dennis had een simpele middag. Zijn tegenstander offerde een dame tegen drie lichte stukken, maar Dennis had het initiatief en won gemakkelijk. Dat stond dus 2-0.

Maar daarna was het uit met de pret. Rienk kreeg een stukoffer op h6 tegen met een gevaarlijke aanval op zijn open koningsstelling. Lang wist hij het te keepen, maar op het laatst vielen de witte stukken aan alle kanten binnen en was het afgelopen. Daarna ging Bas de Boer ernstig in de fout. Hij zag over het hoofd dat hij een stuk niet kon terugslaan wegens mat over de g-lijn.  Daarmee stond het gelijk.

Aan de overige borden ging het wisselend. Bas Dudink had veel tijd besteed aan het middenspel maar dat had niet veel opgeleverd. Door een trucje wist zijn tegenstander af te ronden naar een eindspel met twee pionnen meer, dat deze vlekkeloos uitspeelde. Stefan had een aardige stelling, maar kreeg zijn damevleugel niet ontwikkeld. Toen dat eindelijk lukte kwam hij materiaal achter en werd vervolgens in tijdnood mat gezet.

Micha had met een paar leuke manoeuvres zijn tegenstander klem gezet en liet vervolgens met een afwikkeling zien dat hij echt wel kan schaken. Zijn tegenstander kon een stuk inleveren en even later de partij. Daarmee stond het 4-3 voor Lonneker. Fokke was in een ingewikkeld middenspel een paar pionnen kwijt geraakt, maar opgeven komt niet voor in zijn vocabulaire. Zelfs met een toren tegen een dame speelde hij door, want je weet maar nooit. Ik moest helaas weg, maar ik ben ervan uit gegaan dat hij verloren heeft en het 5-3 voor Lonneker is geworden. Anders pas ik het verslag aan.

Plaats reactie