Afgedroogd in Kampen

Op Driekoningenavond 6 januari 2020 gingen wij naar Kampen met vier invallers. En dat tegen een sterk team. Halverwege de avond zag het er nog goed uit. Maikel en Marrit hadden materiaal gewonnen en de rest stond redelijk. Maar daarna ging er het nodige mis.

Henk Twerda ging ten onder na een sterke aanval van de tegenstander en even later was niet veel later verloor Henk Vosmeijer een kwaliteit toen hij zijn toren liet insluiten. Daarna ging Henk pas echt schaken zoals gebruikelijk, maar zijn tegenstander zag alles en dus verloor Henk. Maikel kon zijn pluspion niet verzilveren en het werd remise, zodat we 2,5 – 1,5 achter stonden.

Aan de overige borden ging het ook niet helemaal naar wens. Alexander en ik stonden gedrongen en Harry stond slecht na een foutje in de opening. Alleen Sibbele en Marrit stonden duidelijk beter.

Het was onrustig in de speelzaal. Buiten gooiden jongeren vuurwerk (ja, zelfs in Kampen is het normbesef weg), er vlogen straaljagers over en bij het biljart was het erg lawaaiig, maar goed wij zijn wel wat gewend bij Ankie.

Na elven kwam er tekening in de strijd. Sibbele scoorde een duidelijke plusremise, Marrit maakte een fout in tijdnood en Harry verloor na taaie strijd. Zo stond het opeens 5-1 en hadden we al verloren.

Mijn 1900+ tegenstander haalde alles uit de kast om te winnen, maar ik liet mij niet kennen en met minder dan een minuut op de klok gaf hij remise.

Alexander werd langzaam gewurgd. Hij haalde nog een eindspel met een manke loper tegen een ijzersterk paard, maar kon niet voorkomen dat de tegenstander een vrijpion kreeg op de a-lijn en de h-lijn. Zo werd het een roemloze nederlaag met 6,5 -1,5.

Volgende keer beter, er moeten nog wel een paar matchpunten komen. gelukkig hebben we vrij veel bordpunten.

Plaats reactie