MSV 2-8 speelt gelijk in Ermelo

Op 12 november 2019 heeft MSV 2-8 gelijk gespeeld tegen VSG-2 in Ermelo. Vooraf waren we er niet gerust op, want we misten drie spelers (Luit vindt zichzelf te oud voor uitwedstrijden en Lennart en Martijn gingen ook niet mee wegens school en studie). Gelukkig kon Marrit wel mee. Met drie invallers, te weten Piet Nieuwenhuizen, Henk Vosmeijer en Maikel gingen we op pad. VSG-2 heeft een zeer evenwichtig team met allemaal spelers met een rating tussen 1600 en 1700 Elo, dus een stuk sterker dan wij. Maar we gingen er voor.

Helaas verloor Piet al heel snel en even later was Maikel de klos, zodat we met 2-0 achterstonden. Gelukkig kon ik wat terug doen. Mijn tegenstander Dirk van Setten (verre familie van Alexander) kon op e4 een pion winnen, maar hij zag het niet en ik dacht dat het niet kon. Een paar zetten later deed hij het wel, maar toen kon het niet, omdat het stuk waarmee hij mijn koningin ging bedreigen niet gedekt stond. Een rokende puinhoop resteerde en het stond 2-1.

Vervolgens kon Frank het tegen zijn zeer ervaren tegenstander niet bolwerken en was het 3-1. Daarna won Marrit, toen de tegenstander even vergeten was welke truc er ook al weer in zat en met zijn dame ten strijde trok. Een flitsend torenoffer op h7 volgde en de stukken konden in de kist. 3-2 dus.

Daarna moesten we lang wachten. De tijdnoodfase brak aan en dat was te merken. Henk Vosmeijer had een stuk geofferd voor twee pionnen, maar het kwam er niet uit. Maar wij kennen Henk, geef hem een kans en hij slaat gelijk toe. De lepe vos viel binnen met al zijn zware stukken en de tegenstander moest de zetten herhalen, omdat hij anders fors materiaal ging verliezen.

Harry had in de partij niets bereikt en stond eigenlijk slechter omdat de tegenstander een mooie vrijpion had, maar in de tijdnoodfase brak Harry door en ondersteund door koning en toren bereikten twee vrijpionnen de overkant. Na deze fraaie prestatie stond het opeens gelijk. Alexander had een pluspion, maar die was niets waard en daarom gaf hij ook maar remise. Zo was het 4-4 en gingen wij blij naar huis. De tegenstander had op meer gerekend en was zwaar teleurgesteld, maar zo zie je maar Elo is ook niet alles.

Plaats reactie