MSV 2-8 verliest thuis van ZSG 2

Op 11 februari 2020 kwam ZSG 2 op bezoek in Meppel. We zaten in een zaaltje boven. Het was erg vol, want het team van lange Piet speelde ook een thuiswedstrijd. Beide wedstrijden liepen niet goed af.

Ik speelde tegen een sterke tegenstander en kwam niet goed uit de opening. Door een blunder verspeelde ik een stuk zonder enige compensatie en kon opgeven. Ook Luit deed iets niet goed, er zat een gat in zijn aanval en hij raakte een toren achter. Zo stonden we al snel 2-0 achter, evenals het andere team.

Lennart won een stuk na slecht openingsspel van zijn tegenstander, maar die kreeg er compensatie voor. Lennart kon zijn koningsvleugel niet ontwikkelen en de tegenstander kwam binnen over de zwarte velden en Lennart ging achter elkaar mat. Alexander stond een pion voor, maar hij had de slechte loper tegen een sterk paard, zodat er geen doorkomen aan was. Zo stond het al 3,5 – 0,5 achter.

Frank kwam slecht uit de opening, verloor een paar pionnen en werd over de achterlijn gedrukt. Toen hadden we de wedstrijd al verloren. Er waren nog drie partijen bezig. Maikel stond de hele tijd beter en uiteindelijk won hij fraai met mat.

Harry en zijn vrouwelijke tegenstander hadden een ware loopgravenoorlog op het bord. Dat kostte heel veel bedenktijd. Harry maakte een foutje en zij drong de stelling binnen. Er dreigde mat en dat kostte Harry een toren. Ook al verloren.

Alleen Martijn was nog bezig tegen de zeer ervaren Henk van Schaijk. In grote tijdnood (ik moest noteren) schoof Martijn een toreneindspel onberispelijk uit. Zo werd het uiteindelijk 2,5 – 5,5. Dezelfde stand bereikte het team van lange Piet en zijn makkers.

Plaats reactie