MSV 2-8 verliest van Schaakstad Apeldoorn 2

Op 17 december 2019 heeft MSV 2-8 de thuiswedstrijd tegen Schaakstad Apeldoorn 2 verloren met 3-5. Dat is geen schande, want de tegenstander had gemiddeld een veel hogere rating. Lennart speelde aan bord 1 tegen een tegenstander met een rating van meer dan 2000. De wedstrijd vertoonde een zekere vergelijking met de wedstrijd tegen “t Zwarte paard, maar dan omgekeerd. Om elf uur was er nog geen partij beslist.

Aan een aantal borden ging het langzaam mis, omdat de tegenstander net even sterker was. Dat bedoel ik met de tegenhanger van de wedstrijd tegen ’t Zwarte paard. Eerst speelde Martijn remise in een stelling waar niets meer van te maken was. Vervolgens verloor Lennart, die langzaam gewurgd werd en even later Luit, die een paar pionnen was kwijt geraakt en er af getikt werd.

Mijn tegenstander bood gezien de klok remise aan, maar ik besloot vanwege de stand door te spelen. Dat had ik beter niet kunnen doen, want hij won een pion en de partij. Om dezelfde reden had Harry ook besloten door te spelen na een remiseaanbod. Als we allebei ja hadden gezegd was het misschien wel 4-4- geworden. Daarna kwam Frank remise overeen en even later verloor Harry. Zo hadden we al verloren, want het stond 5-1.

Maar daarna goed nieuws. Marrit had net even sneller de aanval ingezet dan de tegenstander en kon zijn counter opvangen. Een keurige winst. Dan was Alexander nog bezig. Hij had een pion gewonnen in de opening, maar moest er nog hard voor werken. In grote wederzijdse tijdnood schoof hij het bekwaam uit. Zo eindigde de wedstrijd in 3-5.

Plaats reactie