MSV 2-8 verplettert ’t Zwarte Paard

Op 22 oktober 2019 ontving MSV 2-8 ’t Zwarte Paard uit Ommen. Qua rating waren wij favoriet, maar er moest hard voor gewerkt worden. Pas tegen elf uur was de eerste partij uit, namelijk die van mij. Ik won een pion en dreigde er nog een te winnen. De tegenstander gaf op, maar hij had het nog wel even kunnen proberen, want er dreigden een heleboel schaakjes.

Vervolgens won Harry, die de hele partij beter had gestaan dank zij een verre vrijpion. De vijandelijke koning werd ingesloten en mat gezet. Daarna won Lennart, die al tijden een prettig offensief had en dank zij een leuke combinatie groot materiaal won. Zo stond het opeens 3-0.

Even later won Marrit. Zij was een stuk voorgekomen en maakte het eenvoudig uit. Daarna won Martijn zijn partij. Zijn tegenstander bood na elke zet remise aan, maar daar ging Martijn niet in mee en terecht.

Daarna was het de beurt aan Alexander. Die won een pion en daarna nog een, maar het was nog niet zo gemakkelijk om door te komen. Uiteindelijk kreeg hij de tegenstander klem en rondde het fraai af. Zo was het al 6-0.

Het was al half twaalf en de bediening wilde wel naar huis, maar ze moesten nog even wachten. De sporthal was verder geheel leeg. Luit stond beter, maar hij zag niet hoe hij het kon winnen, dus gaf hij remise. Frank stond beter met een paar vrijpionnen in een toreneindspel en dat was voldoende voor de winst. Eindstand 7,5 – 0,5 en niet een geflatteerd. Een lekker opsteker voor ons team.

Plaats reactie