MSV 2 wint weer

MSV 2 verplettert Heerde
Gisteravond heeft MSV 2 weer ruim gewonnen in en tegen Heerde. Met invaller Sibbele voor de grieperige Boen kwam vrij eenvoudig een ruime overwinning tot stand.
Bij het weggaan bij huize Alexander deed zich een komisch misverstand voor. Ik reed met Sibbele mee en de anderen zouden met Alexander meerijden. Wij zaten al in de auto toen Gerhard kwam opdagen. “Zal ik met jullie meerijden? “vroeg hij. “Prima, maar ga je eerst even melden bij Alexander”. “Oké, dan rijd ik wel met hem mee”. Sibbele en ik reden weg. In Heerde aangekomen vroeg Alexander “Jullie hebben Gerhard bij je?” “Nee, hij zou toch met jou meerijden? ”. Grote paniek, tot Gerhard even later luid toeterend aan kwam rijden.

Heerde is helaas een kleine club, die spelen in een enorm groot wijkcentrum, waar ook in twee zalen gebridged werd. Merkwaardig genoeg hadden de toiletten van die campingdeurtjes. Ook werd er met ouderwetse klokken gespeeld, dus twee uur per persoon en geen bonus. Het ouderwetse tikken van de klokken heeft toch wel wat.

De wedstrijd zelf liep gesmeerd. De bovenste vier borden van Heerde zijn best wel sterk, maar de onderste vier duidelijk zwakker dan wij. Na ruim een uur won Alexander met een koningsaanval, die gemakkelijk doorsloeg omdat de tegenstander zijn stukken niet in het spel kreeg.

Een tijdje later won ik, de tegenstander liet een loperruil toe, die zijn pionnenstelling versplinterde. Eerst alles ontwikkelen en dan wat losse pionnen oprapen. Een eenvoudige zegen.

Marco speelde remise, waar hij voor is aangenomen. Even later won Stefan, die de zwarte koning in het centrum had klemgezet. Helaas voor de tegenstander mocht hij niet meer rokeren, dan waren zijn problemen opgelost geweest. Nu ging hij voor de bijl. Een prettige tussenstand van 3,5-0,5 stond er op het bord.

Sibbele speelde prima aan het achtste bord. Nadat beide spelers wat kansen hadden gemist kwam er een eindspel met ongelijke lopers op het bord, en dat werd zoals meestal remise.

Menno speelde aan bord één een zeer ingewikkelde partij, waarin beide spelers ten aanval trokken tegen de koning van de andere partij. Menno had lang gerokeerd en de tegenstander kort. Net toen wij ons begonnen af te vragen of Menno niet wat meer aan de verdediging moest doen plaatste hij een fraai paardoffer, dat de koningsstelling van de tegenstander aan flarden trok.

Gerhard stond eerst heel aardig, maar kwam er niet door. Op een gegeven moment moest hij aan de noodrem trekken om stukverlies te voorkomen, en ook gezien de tijd werd tot remise besloten.

Toen was alleen Rienk nog bezig. Om elf uur hadden de kemphanen nog maar 18 zetten gedaan, maar het was erg ingewikkeld en er hing van alles. Even later bleek dat Rienk het diepste had gerekend, hij incasseerde een stuk en even later de partij.

Al met al een mooie zege met 6,5 tegen 1,5. Wij liggen nog steeds op koers. De volgende wedstrijd tegen koploper ZZS! moet de beslissing brengen, en dan moeten we nog even uitkijken tegen Schaakstad.

Één reactie
  1. Goed zo! Anders had mijn eerdere reactie de prullenbak in gekund. Ik had er misschien wel te veel op gerekend dat jullie ook zouden gaan winnen! Proficiat