MSV 3 blijft winnen!

MSV 3 zet zijn zegereeks vrolijk voort, nu was het jeugdteam van Apeldoorn het haasje. Het werd een verdiende 2,5 – 3,5 zege en de uitslag doet misschien vermoeden dat het erg spannend was, maar dat was het nooit echt.
Al vroeg op de avond zette teamleider Sibbele zijn team op voorsprong. Met zwart kwam hij na een grote afruil in een eindspel terecht met loper, toren, dame en vijf pionnen ieder. Sibbele stond echter veel actiever en hield de dame van zijn opponent buiten het spel. Hij zag een mooie mataanval en die was succesvol, 0-1 dus. Even later won Thieu, die op zet zes een dame tegen een loper kon ruilen door een blunder van zijn tegenstander. Thieu speelde het rustig uit tegen een jeugdspeler en even later stond het 0-2. Een mooi begin van de avond en de rest van de ploeg stond niet slecht.
Helaas verslikte Martijn zich in een oprukkende pion die ging promoveren in de hoek of Martijn moest materiaal geven. Ineens was het 1-2, maar bij de andere partijen ging het zeker niet slecht. Bas kwam in een eindspel terecht van paard en pionnen tegen zwakke loper en pionnen. Hij kon het bolwerk echter niet slechten en bood met toestemming remise aan.
2,5 punt nu en Harry stond intussen prima en ook Roeland stond een gezonde pion voor.
Roeland vergaloppeerde zich echter en verloor zelfs nog, maar Harry maakte langzaamaan gehakt van zijn tegenstander en zo won het team regelmatig met 2,5 – 3,5. Drie punten gescoord door de oudste jongens van het team, de drie krasse knarren! Volgende keer doen ge jongeren weer volop mee voor de punten!

Één reactie