MSV 3 flitsend van start in OSBO-competitie

De start van het nieuwe seizoen extern vond voor MSV 3 plaats in het rustieke Almen, verscholen achter Zutphen aan de IJssel. Met drie invallers trok MSV 3 vol bravoure naar het clubgebouw van Ons Genoegen, waar naast schalen ook de damsport te bewonderen viel. Alle denkers van het dorp waren zo verzameld.  Terwijl het Nederlandse voetbalelftal kreunde en kraakte vonden de zes spelers van MSV 3 elkaar op het dorpsplein.  Thieu was op eigen gelegenheid en Roeland via treinen en bussen vanaf Enschede ook. Teamcaptain Sibbele gaf het doel aan voor de avond, 0-6 natuurlijk, en vervolgens werd samen een opstelling gemaakt. Eensgezind ging het team aan de slag in het gezellige dorpshuis.

Roeland speelde een aardige partij, waarin hij minimaal remise had kunnen spelen, maar door een ongelukkig eindspel verloor hij nog. Als hij wat vaker zou kunnen spelen, dan was dit niet gebeurd, maar ok, Ons Genoegen verdiende wel een puntje, want Henk Twerda mazzelde vreselijk met zijn zege doordat zijn tegenstander een toren cadeau gaf in gewonnen stelling. Beide teams dus terecht een punt.

Aan bord 1, 2 en 3 trad MSV 3 ongenadig hard op. Henk Vosmeijer speelde lang aan bord 1 en toen hij een paard wist te winnen, was het pleit wel beslecht. Aan bord 2 speelde Sibbele een Scandinavische verdediging, die al heel snel in een aanval oversloeg. De tegenstander kwam steeds verder onder druk en bezweek toen Sibbele een counter keurig aan zag komen en dodelijk pareerde.

Anne Bert is al een poos in vorm en dat was balen voor zijn tegenstander die bijna hoofdpijn kreeg van de problemen die AB hem telkens wist voor te schotelen. Toen Thieu tenslotte met prachtig manoeuvreerspel zijn partij ook won stond er een prachtige 1-5 op het scorebord!

Henk Twerda besprak op de terugreis uitgebreid de toestand in de wereld a la  G. B. Hilterman in vroegere dagen en zo was het team snel weer in het vertrouwde Meppel.

Harry, Luit en Martijn kunnen tevreden zijn met hun vervangers!