MSV 3 stelt kampioenschap O&O Kampen uit door verrassende zege op “de uien”

Bas viel in bij het tweede, want die gaat nog voor het kampioenschap, Sibbele was wedstrijdleider op deze OSBO-avond en Thieu is op trainingskamp in het buitenland. Ger is afwezig i.v.m. zijn studie en daarom speelde de MSV 3 met twee invallers en die hebben het super gedaan. Henk Twerda won keurig netjes met een mataanval op bord 6 en Susanti speelde een plusremise op bord 5 op het moment dat het beslissende halfje nodig was.
Luit ontmoette aan bord 1 een oud studiegenoot en het werd een prachtige strijd. Uiteindelijk moest Luit de koning om leggen en was het 1-1. hen k had toen al gewonnen. Martijn speelde een mooie partij maar maakte een foutje in de opening, dat uiteindelijk fataal bleek, 1-2. Ach er wordt goed partij geboden dachten we halverwege de avond, niet slecht hoor van MSV 3. Maar…… wat gebeurde er in de loop van de wedstrijd: Roeland won een stuk en wikkelde heel fraai af naar winst, Harry verschalkte met goed positioneel spel zijn tegenstander en het was 3-2!!
De tegenstander van Susanti was blij met remise en Susanti gaf die nu gezien de stand op het scorebord en een totaal onverwachte zege was ineens een feit!!!! Het werd gewoon 3,5 – 2,5 voor MSV 3. Klasse mannen en nu als medekoploper op naar de slotavond!