MSV 3 verpulvert ZZS!2 met 0-6

Deze droomuitslag verwacht je niet tegen het team dat vorig jaar op de valreep met miniem verschil het kampioenschap voor de ogen van de jonkies wegkaapte, maar rond kwart over elf was het wel de realiteit. Sibbele won vrij snel tegen een tegenstander die niet actief genoeg was met de witte stukken. Ger won na een foutje van zijn tegenstander en dat was dus een meevaller. Harry had intussen een onnauwkeurigheid van zijn opponent voorbeeldig afgestraft en zo was het halverwege de avond al 0-4, omdat Martijn hardhandig een foutje van zijn ervaren tegenstander afstrafte. Luit was ook veel actiever dan zijn tegenstander en tekende zelfs voor 0-5. Tja en dan was onze Bassie nog bezig. Hij zorgde voor voldoende actie en problemen en zijn tegnstander zag op het laatst door de bomen het bos niet meer, 0-6. Koploper dus, voor O&O Kampen!Goed zo jongens!!!

De teamcaptain, Sibbele

Voor de balans hier het verslag van Zwolse zijde: ( bedankt Ron! )

Slechte start onvolprezen 2e op nieuwe locatie !!

Het onvolprezen 2e heeft zichzelf en de vele volgers een slechte start bewezen door de 1e wedstrijd in de nieuwe speellocatie “de Pol” kansloos te verliezen met 0-6 van Meppel 3. Hierdoor is de goede seizoenstart uitgewist, hopelijk is dit een sterke zet van de teamleider om zodoende de concurrentie zand in de ogen te strooien en een beetje het “underdog” gevoel te kweken, immers dan zijn de matadoren op hun sterkst.
Het 6 tal dat ten onder ging begon evenwel vol strijdlust aan het gevecht en beet flink van zich af, maar met name 1e bord speler Djengis zat niet lekker in zijn vel en ergerde zich aan allerlei dingen, naderhand bleek dat hij binnenkort een operatie moet ondergaan en derhalve niet helemaal bij de partij was, maar zelf voerde hij aan dat dit geen excuus voor zijn spel mocht zijn. Ook bord 2 speler Jan, begon niet lekker, maar knokte zich toch bekwaam terug, maar helaas te laat. Op dat moment waren er al 3 partijen in Meppels voordeel beslecht, teamcaptain Sibbele, gaf het goede voorbeeld en de andere borden volgden snel met uitzondering van bord 5 waar Oscar als vanouds stoïcijns achter het bord bleef zitten en pas in tijdnood het hoofd moest buigen.
Het is te hopen dat het 2e de zaken snel weer op de rit krijgt en dat de captain en de mentalcoach snel weer de juiste snaar weten te vinden om de matadoren te raken, wellicht dat het kroegenschaak van as zondag precies op tijd komt om de spanning te verlichten en lekker te gaan schuiven.
Uw verslaggever zal ook hiervan uit 1e hand verslag doen!

Uw verslaggever,

Ron Meyer