MSV 2-8 verliest van Kampen

Vooraf was er al enigszins van uit gegaan vanwege het ratingverschil, maar MSV 2-8 was kansloos tegen O&O 2 uit Kampen. En dat nog wel thuis. Alexander was er niet bij, maar dat had geen verschil gemaakt, want het werd 2-6. De tactische opstelling van teamcaptain Harry werd door de tegenstander deels beantwoord, want die speelden ook in een andere volgorde.

Marrit offerde een stuk en heeft dat nooit meer terug gezien. Ook Lennart werd er vlot afgezet. Aan de lagere borden werd op punten gerekend, maar die vlieger ging niet op. Zowel Henk V. als Luit verloren enkele pionnen en alhoewel ze het lang volhielden ging het toch mis. Inmiddels had Frank remise gespeeld, zodat we al hadden verloren.

Martijn won op fraaie wijze. Hij won een paar pionnen en schoof het eindspel keurig uit. Vervolgens kwam ik ook niet verder dan remise na een langdurige laveerpartij in het Frans.

Uiteindelijk was alleen Harry nog over. Hij speelde aan het eerste bord tegen iemand die 400 ELO meer had, maar hield het lang vol. Pas tegen twaalf uur wist de tegenstander de vis op het droge te krijgen.

Jammer maar helaas, er komen nog meer wedstrijden.

Plaats reactie