MSV 4 en MSV 5 doen van zich spreken!

Het vierde en vijfde bewezen gisteravond wel degelijk thuis te horen in de zware derde klasse. Onder aanvoering van “The red dragon of Wales” won het vijfde team keurig van ZZS!2 uit Zwolle. Marian won haar partij met overmacht en Henk V. deed daar nog een schepje bovenop, hij was ook snel klaar. Een prachtige 2-0 voorsprong dus. Martin verloor van hun sterkste speler en dat kan een keer gebeuren, maar op het zelfde moment vloerde captain Wiecher zijn tegenstander en was er een 3-1 tussenstand te lezen op het scoreformulier. Willem Spijkers zorgde vervolgens op fraaie wijze voor de teamzege door de sterke Bert van Drongelen op remise te houden en het was nog een plusremise ook!

Piet Nieuwenhuizen was toen nog bezig en gaf de overwinning extra glans door zijn tegenstander in een nette partij op te rollen, een

4,5 – 1,5 zege dus! Erg fraai!

In de wedstrijd tegen Caisa 2 uit Elburg nam de thuisploeg gelijk een 1-0 voorsprong door het feit dat ze met 5 mensen kwamen opdagen. Zoals gebruikelijk was Ton snel klaar, maar wel met een punt, een mooie tussenstand dus! Susanti en Henk zorgden voor keurige halfjes en dat leverde dus een 3-1 tussenstand op. Captain leo kon zonder zelf mee te spelen intussen rustig een remise spelen tegen Thieu en kwam af en toe even goedkeurend kijkend bij zijn manschappen in de zaal.

Frank Thuring stond een pion voor tegen Marcus Voulon en de stelling was ook prima. Een remise nemen in teambelang is dan soms verstandig. Fran k speelde echter door, kwam steeds beter te staan, maar maakte plots een blunder. Zijn opponent echter ook door mat in 1 over het hoofd te zien in tijdnood en even later gaf hij op toen hij meende dat de dames gedwongen geruild moesten worden. Frank gaf zijn dame echter weg, maar Marcus zag het dus niet. 3-3 was dus een reële mogelijkheid geweest, maar nu werd het gewoon 4-2!

Een prachtige en belangrijke zege op een naste concurrent! Klasse Meppeler muggen!

3 reacties
  1. Theo, die naast mij zat, hoorde ik zijn tegenstander remise aanbieden maar deze werd echter afgewezen. Zijn opponent zei dat hij gedwongen was om door te spelen vanwege de huidige stand. Ik was in de veronderstelling dat remise aanbieden aan mijn tegenstander dan ook geen zin had. Naderhand bleek dat Markus hier wel op in was gegaan. Hoop niet dat deze partij in het Nadenkertje komt. 😉 😉

2. Echt wel Frank Thuring! Afgezien van die ene zet was het een puike partij.

Rienk, denk eens na, hoeveel dames spelen er op de club. Wellicht ken je haar onder haar andere bijnaam ‘the fair maiden of Pontypridd ‘?