MSV 5 dendert over DZC 2 heen! Mooie zege Marian!

We traden aan met een sterk team. Het 5e blijkt een grote selectie te hebben waar, voorlopig in ieder geval, uit geput kan worden. Dat kan zelfs betekenen dat in toekomstige wedstrijden spelers om  beurten zullen worden ingezet. Maar dat is dan een luxe probleem.

In Dronten speelden we in het denksportcentrum aan de Oost.

Marian bracht het eerste punt binnen. Haar tegenstander beging een aantal flinke onnauwkeurigheden en dat maakte dat Marian de koning van de tegenstander op de onderste rij mat kon zetten met loper en toren (0-1).

Vervolgens kreeg Piet Nieuwenhuizen een stuk cadeau. Zijn tegenstander trachtte dit stuk nog te redden door het doodgemoedereerd terug te zetten en een ander stuk te spelen, maar daar was Piet het, terecht, niet mee eens. Piet wist de voorsprong te behouden en de partij te winnen (0-2).  Wiecher speelde tegen een jong talent, die een Siciliaanse verdediging koos. Hij wist de strategische bedoelingen van zwart niet helemaal uit te buiten, hoewel hij wel stevig in de aanval ging. Op enig moment keerden de kansen en won Wiecher een stuk door een dubbele aanval. Mede in verband met een achterstand in tijd gaf de tegenstander op. (0-3)

Sibbele viel bij ons in aan het eerste bord.  Tegenstander van Wijngaarden koos voor de Franse verdediging en Sibbele pakte de afruilvariant, want daar was hij wel redelijk in thuis. Na acht zetten begon de tegenstander al veel tijd te verbruiken, omdat Sibbele enig initiatief kreeg, wat uiteindelijk een pion winst opleverde en Sibbele had goed gezien dat zijn toren niet kon worden ingesloten. Toen moest Sibbele nog wel als een haas zijn damevleugel ontwikkelen en was daar keurig op tijd mee. Door een onnauwkeurigheid van de tegenstander won Sibbele nog een pion en probeerde daarna de stukken actief te houden en waar mogelijk iets af te ruilen. In gewonnen stelling, na afruil van de dames ging de tegenstander door de vlag, terwijl Sibbele nog bijna een uur bedenktijd had. (0-4).

De partij van Piet Hoornstra ging verloren. In het middenspel liet Piet een belangrijke pion ongedekt staan, waarna de tegenstander met zijn toren kon doorbreken en Piet de rest van de partij min of meer achter de feiten aanliep.

In een lang gelijk op gaande partij raakte Willem Spijkers toch gaandeweg een paar pionnen achter. De tegenstander speelde zijn meerderheid in het eindspel goed uit en Willem moest zich gewonnen geven. Eindstand 2-4. Een goed begin van het seizoen!