MSV 5 schlemielig onderuit in Zwolle tegen ZZS!2

ZZS!2 mag blij zijn met de overwinning op MSV 5 afgelopen donderdag. Aan bord 6 en bord 1 bleken ze echt te sterk, 2-0. Verlies, maar niet zo maar, voor Arno en Paul. Paul verloor vrij snel zijn dame, maar wist met een geniepige zet een toren terug te winnen. Hij vergat daarbij een belangrijk tussenzetje met een pion om zijn verdediging op orde te brengen en dat kostte hem uiteindelijk de partij. Arno hield lang stand, maar zijn tegenstander wist de druk op het laatst zo hoog op te voeren, dat Arno ergens de beste voortzettin miste.Jarno en Sibbele wisten echter fraai te winnen, 2-2. Jarno won eerst twee pionnen en pakte keurig een open lijn die versterkt werd. Sibbele had nog drie minuten op de kok toen hij het eindspel van pionnen en lichte stukken heel kalm en rustig won. Hij raakte niet in paniek en zag daardoor een laatste geniepige combinatie van zijn tegenstander op tijd en pareerde kundig. Een nette remise met zwart aan bord drie van Henk Vosmeijer, 2,5-2,5. Thieu heeft wat zwakker gestaan in de eerste fase van de wedstrijd, maar later kwam hij gewonnen te staan. In het eindspel met ieder een toren en 5 pionnen leek het remise te worden, maar door een fout verloor Thieu helaas. Een puntje was leuk geweest in Zwolle, maar verliezen is uiteindelijk altijd terecht natuurlijk, want dan moet je maar beter spelen of geen blunders maken. Aan Thieu is totaal niet te merken of hij gewonnen heeft of verloren. Vrolijk en tevreden verliet hij rond middernacht als laatste MSV-er het pand in Zwolle.
Dus ZZS!2, van harte gefeliciteered met de overwinning in een zeer sportieve wedstrijd!

Alleen dus een monsterscore van MSV 3 in Zwartsluis 0,5 – 5,5 en gelijke spelen voor MSV 2 thuis tegen VSG uit Ermelo, 4-4 en MSV 4 thuis tegen PSV/DoDO Putten, 3-3.
De betreffende teramleiders zullen nog wel een verslag produceren op onze onvolprezsen website neem ik aan!