MSV 5 verliest weer niet!

Verloor MSV 5 vorig seizoen in haar eerste jaar alle wedstrijden behalve de wedstrijd tegen MSV 4, dit jaar gaat het stukken beter (om in schaaktermen te blijven schrijven). Nu werd er in de vijfde ronde gelijkgespeeld tegen Pallas 6 uit Deventer en die uitslag mag er zijn.

Bord 1 was een meevaller, want Pallas arriveerde in Meppel met vijf mensen ipv de noodzakleijke zes! 1-0 dus al. Aan bord twee zat Thieu valens uren te zwoegen en te zweten op zoek naar winst, maar die werd niet gevonden en bijna tegen zijn principes in ging Thieu tenslotte akkoord met een remise.

Sibbele Bonthuis had het zwaar aan bord drie. Hij verloor totaal onnodig een pion in de openingsfase, maar het was bijna een kwaliteit achterstand geweest. Daarnaast had hij duidelijk de slechtere stelling. Via enkele afruilen kwam hij beter in de wedstrijd en hij belandde uiteindelijk in een dame-toren eindspel met vijf pionnen tegen zes pionnen voor zijn tegenstander. Sibbele wist zijn stukken echter veel actiever neer te zetten en kon zodoende de wedstrijd  uiteindelijk beslissen met torenwinst of mat.

Invaller Theo Pereboom is er een poosje uitgewest en Theo moet duidelijk veel van zijn benodigde concentratie terugwinnen. Hij had het de hele avond zwaar en kwam uiteindelijk in een kansloos eindspel terecht, jammer, verlies deze keer. Jarno speelde echter een degelijke partij aan bord 5 en gaf de hele avond geen krimp. Hij kon echter zelf ook geen vuist maken, dus eindigde deze partij in remise.

Pallas kwam op 3-3 dankzij een winstpartij op bord zes tegen Marian Mink, die lange tijd prima schaakte, maar in de tweede helft van de avond pardoes een paard weggaf en dat kan niet zo maar ongestraft!

Zo eindigde deze wedstrijd in de vijfde ronde van de OSBO in 3-3 en beide partijen konden hier mee leven. Tevreden en na een gezellige schaakavond keerde Pallas huiswaarts. MSV 5 bleef tevreden achter.