MSV 6 jeugd langs Denk en Zet 3

De jonkies van Meppel wonnen gisteravond van de Hattemer schakers met 4-2 en hebben de leiding gegrepen in hun klasse! Gemakkelijk ging dat gisteravond helemaal niet, want op de onderste borden werd het 1,5 tegen 1,5.  Roeland stond vanaf de opening goed, won een licht stuk en gaf steeds meer druk op de stelling van zijn tegenstander tot die bezweek, een goed gespeelde partij met een fraai punt aan het eind en gelijk het winnende punt voor de wedstrijd, waarin het sinds vorige week reeds 2,5 – 0,5 stond voor de Meppeler muggen. Bas speelde aan het laatste bord een remise en was daar tevreden mee, terwijl hij op het moment van remise eindelijk de beste kansen leek te krijgen. na de analyses waren we echter toch wel tevreden met de remise, want beide spelers hadden kansen gehad.

Aan het einde van de avond wist Denk en Zet nog op fraaie wijze de eer te redden. Onze Thieu ging in de slotfase kopje onder, want hij kon steeds minder. Zijn koning was vastgesnoerd en zijn andere stukken konden hun stellingen niet verlaten zonder vreselijke gevolgen. Terecht werd het dus 4-2 en de spelers van MSV 6 gaan nu aan de leiding, nog steeds samen met ZZS!2, maar nu met een gelijk aantal matchpunten, maar met een half bordpunt meer! Dit belooft nog iets spannends voor de slotavond op vrijdag 12 april in restaurant de Tipbrug hier in Meppel.