MSV 6 ( jeugdteam ) verslaat koploper uit Zwolle en gaat nu zelf mede aan de leiding!

De spanning is weer helemaal terug in klasse 4B, want koploper ZZS!2 verloor vrijdagavond in Meppel tegen MSV 6 j. Dinsdagavond waren de jongens al aan het broeden op de juiste opstelling en de rest van de week leefden ze naar deze vrijdagavond toe. Geen sex en drank , veel slaap en goed uitrusten en vooral focussen was er afgesproken en geconcentreerd vlogen ze uit de startblokken vrijdagavond. Thieu, net terug van een trainingskamp in Amerika, pakte als eerste het volle punt. Hij verschalkte zijn tegenstander aan bord vier met een “petit combination” en kon even later nog meer materiaal winnen en dat was reden voor zijn tegenstander om op te geven. Halverwege de avond was het Martijn Dijkstra die de dame van zijn tegenstander won aan bord zes, enige stukken afruilde en met uiterste precisie op de winst afkoerste, 0-2 voor de Meppelers!

Even later kwam Bas de Boer aan bord vijf op 4 uit 4 in deze klasse door zijn sterke tegenstander vakkundig op te rollen. In een toreneindspel was Bas actiever en met een glimlach van oor tot oor dwong hij zijn opponent tot overgave, 0-3! Een daverende start en rond een uur of elf geloofde  Sibbele zijn oren niet: de tegenstander aan bord drie deed een remiseaanbod!! Tja, de stelling op het bord was er naar, maar er kon ook nog van alles gebeuren. Teambelang voor alles dacht de teamleider en hij aanvaardde het aanbod, de winst was nu zeker. Aan het einde van de avond bleek hoe belangrijk dit was, want Ger Westra en Roeland Heeres verloren aan de topborden en de eindstand was zo 2,5 – 3,5 in het voordeel van MSV 6!

Door deze zege gaan deze twee ploegen nu samen aan de leiding en de spanning in deze klasse zal er wel tot de laatste avond in blijven zitten. Het aantal matchpunten en bordpunten is exact gelijk!

Hier het verslag van de sympathieke schaakvrienden uit Zwolle-zuid:

Deceptie in Meppel!!

Wellicht dat de verwachtingen van de teamleider en alle volgers te hoog gespannen waren, maar wat een feestavond  in Meppel had moeten worden is uit uitgelopen op een totale deceptie. Het onvolprezen 2e had hier een goede stap kunnen zetten richting het kampioenschap in een direct duel met de naaste concurrent, maar vergat om de kansen te benutten.  Mede door de goede resultaten van de jeugdleden van Meppel werd het onvolprezen 2e met een 2 1/2 – 3 1/2 nederlaag teruggestuurd naar Zwolle, uw verslaggever heeft verbaasd gestaan van de  vorderingen die deze jonge schakers hebben gemaakt in zo’n korte tijd, het lijkt warempel de jeugdopleiding van Feyenoord wel!

Op de laatste 3 borden waren de Meppeleneraren superieur en stond het na een uur al 0-3 in Meppels voordeel, achtereenvolgens werden Peter, Gino en Oscar vakkundig aan de kant gezet. Toen daarna Walter besloot tot een remise was het pleit beslecht, dat Djengis en Han nog doorvochten en hun partijen winnend afsloten pleit voor hun, maar deed aan het resultaat niets af. Vooral over de remise van Walter werd nog lang nagepraat en de teamleider was een getekend man, maar kreeg des al niet te min alle steun toegezegd van zijn teamleden die hem verzekerden dat het kampioenschap nog altijd haalbaar was.

Uw verslaggever sluit zich hier van harte bij aan en hoopt op een mooie ontknoping van de competitie waarin hopelijk het onvolprezen 2e aan het langste eind zal trekken.

Uw verslaagever,

RM