MSV 3 kopje onder tegen Denk aan Zet/N.G.K.Z.

MSV 3 , bestaande uit 3 dames en een heer mocht dinsdag thuis spelen tegen Denk en Zet 1.

Marian speelde met zwart tegen Sjef een mooie partij die wat moeizaam begon . Het kon nog wel eens op remise uitdraaien. Haar tegenstander wist uiteindelijk toch een mooie aftrekaanval op te zetten op haar dame waardoor Marian haar dame  het onderspit moest delven. Haar tegenstander bleek uiteindelijk toch  sterker dan Marian te zijn en won dus de partij.

Saskia, die zich dit jaar nog niet zoveel op de club heeft laten zien speelde met wit tegen Wim. Het was een mooie partij die gelukkig niet meteen naar de tegenstander ging. Door weinig speelervaring was ze daar namelijk wel bang voor van tevoren… Er werden van beide kanten mooie aanvallen opgezet. Saskia kwam een pion achter te staan en was na een lange partij iets te gretig om die terug te willen winnen waardoor de verdediging wat inzakte. Dat werd haar uiteindelijk fataal. Ze zag even een mat in 1 over het hoofd.

We stonden 2-0 achter.

Jacqueline speelde met zwart tegen Martin en  begon  haar partij volgens haar zeggen niet zo gefocust. Ze gaf haar tegenstander in het begin zomaar het voordeel van een pion en stond door dreigende paardenvorken ander aanvalsonheil nogal klem in de stelling. Haar tegenstander dacht de buit al binnen te hebben, maar werd uiteindelijk te gretig. Hij bouwde een mooie batterij om schaakmat te kunnen spelen. Gelukkig hield Jacqueline het hoofd koel en wist ze die batterij met een pionnetje onschadelijk te maken. Hierdoor kwamen haar stukken ook ineens veel actiever te staan en trok ze de partij naar zich toe. Uiteindelijk kon haar tegenstander opgeven!

Nog 1 punt erbij en we staan gelijk!

Alle hoop was dus op Wim gevestigd.  Hij speelde met wit tegen Wilfred.
Na een redelijk gelijke opening  ruilde Wim zijn paarden in voor 2 lopers. Even later kon Wim en passant slaan en won 2 pionnen en was zijn positie beter.
De uitslag 2-2 kwam steeds dichterbij. Ook Wim voelde dat.
Hij focuste zich op een mooie aanval maar zag helaas te laat een opkomende toren over het hoofd, waardoor zijn koning mat achter de paaltjes kwam te staan.
Jammer maar helaas…

Het waren voor ons allen weer leerzame partijen.

Verslag: Saskia de Boer

Plaats reactie