MSV –IV sluit het seizoen goed af.

Evenals MSV-V  was ook het vierde team gisteren 10 april in Hattem. Een promotie zat er niet meer in maar met een derde plaats zijn we dik tevreden.   Sibbele  gaf  in zijn verslag al uiting aan zijn waardering voor de organisatie en terecht, die was prima voor elkaar. Toch  mis ik in Hattem de gezelligheid van Oasis, het blijft een wat onpersoonlijke ruimte. Gelukkig werd dit behoorlijk goedgemaakt door de twee  charmante dochters van de organisator die voor drank en hapjes zorgden.

Maar nu de uitslagen:

ZZS! 2 1366 Meppel 4 1367
1. Oscar Bouter 1477 Ger Westra 1404 0 1
2. Walter Borter 1548 Ko Scheele ½ ½
3. Gino Massaro 1484 Henk Twerda 1386 0 1
4. Peter Kraan 1513 Bjintze Bakker 1433 0 1
5. Gradus Hagreis 1293 Henk de Koning 1303 1 0
6. Ron Meyer 881 Leo Bosma 1307 0 1

De eindstand:

Klasse 4A Mp Bp 1 2 3 4 5 6 7 8
1. PSV DoDO 4 13 26 x 3 4 4 4 4
2. Pegasus 2 11 28½ x 4 5 4 5 3 5
3. Meppel 4 9 24½ 3 2 x 4 6
4. Pallas 6 6 22½ 1 x 5 3 3
5. Denk en Zet 3 6 20 2 2 1 x
6. ZZS! 2 6 17 2 1 3 x 3 5
7. Meppel 5 5 18½ 2 3 2 3 3 x 4
8. DZC 2 0 8 2 1 0 ½ 1 2 x

Om met mezelf te beginnen ik was al heel snel klaar, na drie kwartier was de winst binnen dankzij volkomen onnodige fouten van mijn tegenstander. Daarna  meldde Bjintze al snel dat hij ook gewonnen had. Hij verkeert  in tegenstelling tot verleden jaar in topvorm, met een score van 4 uit 5.

Ook Henk Twerda verliet tevreden het strijdperk.

Ger toonde opnieuw dat hij aan het eerste bord thuishoort,  na een fraaie partij was het ook voor hem winst. Ko mag niet ontevreden zijn met halve punt tegen  de tegenstander met de hoogste rating. Helaas werd het harde werken van Henk De koning niet beloond; heel lang stond hij op achterstand en niemand gaf meer iets voor zijn kansen maar tegen het einde van de partij leek hij alsnog te gaan winnen. Helaas wed hij opnieuw geconfronteerd  met zijn oude fout en ging hij door de vlag. Met wat meer tijd had winst er zeker ingezeten.

Leo

Als a

Onvolprezen 2e sluit af in stijl van het seizoen

Het 2e team van Zwolle Zuid Schaakt heeft het seizoen geheel in de stijl van het voorbije seizoen afgesloten.
Tijdens de slotronde in Hattem werd het team door Meppel 4 op een kansloze 4 1/2 tegen 1 1/2 nederlaag getrakteerd, waarmee dit officieel het slechtste seizoen ooit is voor dit illustere 6tal.
Toch zou het 2e het 2e niet zijn als ook dit keer weer geen bijzondere dingen gebeurden, het begon al in het begin van de avond, toen Gradus constateerde dat de borden 5 en 6 niet goed lagen, alleen waren toen de partijen al 10 minuten aan de gang!! Verder besloten de teamleiders Leo Bosma en Ron Meyer het noteren al snel voor gezien te houden, omdat de borden geen nummering hadden.
Verder vond Peter het nodig om een glas bier over zijn bord en dat van Gradus te kiepen, slechts door snel optreden van Gradus werd erger voorkomen, tot 2 keer toe struikelde er een tegenstander bijna over de kruk van Gradus en vond op de terugweg Peter het nodig om een afkorting te nemen door een fietstunnel!!

Oh ja er werd ook nog geschaakt tussen alle puinhopen door!
Hier kan Uw verslaggever kort over zijn, Peter had de mooiste partij van de avond, maar kon hem helaas niet winnend afsluiten, Gradus joeg zijn tegenstander bekwaam door de klok, Walter haalde een mooie remise, Ron blunderde zoals gewoonlijk weer eens een stuk weg en ook Gino kon zijn partij niet winnend afsluiten, Oscar was als laatste van de gladiatoren klaar, maar ook zijn partij ging verloren.

Hiermee is het seizoen 2011/2012 geschiedenis en zal het de geschiedenis ingaan als een seizoen met veel lol, maar weinig punten.

Wellicht door het teleurstellende seizoen, maar de teamleider vertrouwde uw verslaggever nog toe dat hij serieus met de gedachte speelt om het volgend seizoen het teamleider schap neer te leggen, [citaat:] “ik heb geen zin meer aan al die stress voorafgaand aan een wedstrijdje schaken”. [einde citaat]

Uw verslaggever zal de ontwikkelingen rond dit gezelligste team van OSBO competitie blijven volgen en hoopt U allen volgend seizoen weer aan of rond de borden te mogen begroeten!!

Uw verslaggever,
RM

anvulling het verslag van Ron Meijer, die het verslag schreef namens  de tegenstanders……