Staunton knikkert MSV uit KNSB-beker

Stomverbaasd reageerde onze wedstrijdleider, zittend aan de stamtafel en binnenkomende spelers registrerend voor de bekerronde intern, toen er plotseling vier schakers uit Groningen voor zijn neus stonden met de mededeling dat ze kwamen bekeren. Sibbele wist van niets en stuurde ze door naar boven waar Roel was en misschien wist hij meer. Roel was echter ook verrast en had een mail niet ontvangen, maar na kort beraad met Sibbele werden Roel, Gerhard, Bart en Fokke uitgeroosterd voor de bekerwedstrijd tegen Staunton. Speeltempo 1 uur en 50 minuten en 5 seconden per zet erbij.

De partij van Bart Davids was het snelst voorbij en helaas voor MSV, 0-1 voor Staunton. De Groninger gasten kwamen zelfs op     0-2, toen Gerhard Pauptit ook kopje onderging!

Tegen middernacht gaf Roel de stand een beter aanzicht voor MSV, 1-2 en Fokke scoorde plotseling nog de gelijkmaker, 2-2.

MSV mocht niet mopperen, Staunton had goed gespeeld! Maar met vluggeren kon alles weer rechtgezet worden en optimistiscg schoven de onzen na een korte pauze weer achter de borden. Bart Davids was weer als eerste klaar, maar nu was het 1-0 voor ons!

MSV wist echter dat er gewonnen moest worden, want als het weer 2-2 zou worden, dan zou de reguliere partij aan bord vier niet meetellen en dat zou in het voordeel zijn van Staunton. Fokke verloor en het werd 1-1. Tja en toen verloor Gerhard weer en het was op dodelijke wijze 1-2 geworden. Roel redde wel de eer, maar de 2-2 was een feit en dat was genoeg voor de noordelingen uit het NOSBO-gebied. Ze kregen de sportieve felicitaties en als een schaakteam uit een klasse lager hier twee keer 2-2- weet te spelen moet de zege wel verdiend zijn vonden de Meppelers. Staunton werd gefeliciteerd en ze vertrokken blij terug naar het verre Groningen.

Vorig jaar kwam MSV heel ver in het bekertoernooi en dit jaar is het snel voorbij, het kan verkeren!

Één reactie
  1. Wat een bizar verhaal. Stonden ze ineens op de stoep. Gelukkig kon er nog een team worden opgetrommeld. Felicitaties aan Staunton voor het verder bekeren en ook aan Roel met 2 uit 2.