Veel Meppelers op 12e Paastoernooi Hoogeveen

Voor de 12e keer alweer organiseerde de schaakclub Hoogeveen het Paastoernooi, steevast op de zaterdag voor Pasen.
Max. 80 deelnemers verdeeld over 10 groepen van 8 personen. Leuke bijkomstigheid van dit toernooi is dat men voor elke verloren partij een ei krijgt.
Dit jaar waren er 9 (ex) Meppelers die de weg richting Hoogeveen gevonden hadden.
Marit deed als jeugdspeler mee om ervaring op te doen tegen “ouderen”. Met 2 overwinningen en 2 remises kan ze denk ik wel tevreden zijn.
Bas, ja hij is ook nog steeds een jeugdspeler, had grootse plannen maar het was niet zijn zaterdag. Al in de eerste partij tegen Henk Twerda ging het mis, uiteindelijk kwam Bas op 3 punten, een half puntje minder dan Henk Twerda.
Leo had tot de laatste ronde kans op een prijs, maar door verlies in de laatse partij viel hij met 4 punten net buiten de prijzen.
Seerp Palsma, schakende bij “Niet Gezien” in de Oosterboer (zoals ook enkele andere ex-MSV-ers) had het in de 2e ronde even moeilijk maar herstelde zich knap en haalde 5 punten, goed voor een 2e plek.
Jean Pauptit en Henk Vosmeijer zaten in dezelfde poule (F) en moesten meteen in de eerste ronde tegen elkaar. Deze titanenstrijd werd door Henk gewonnen. ‘s Middags kwam de bekende soepdip voor Henk en bleef hij op 4,5 punten steken terwijl Jean, licht mopperend op zichzelf, op 2,5 punten bleef steken.
Alexander zat weer een poule hoger (D) en haalde daar een 50% score.
Tot slot Stefan, onze toernooitijger. Hij verloor in de C poule maar 1 wedstrijd en had op het einde aan 2 remises voldoende om de eerste plek voor zich op te eisen met 5 punten.

Volledige uitslag op site Schaakclub Hoogeveen