Verlies voor MSV 3 en 4

MSV 3 moest een nederlaag slikken tegen de Combinatie 1 uit Harderwijk. Ton Staarink won keurig netjes en Marc van den Heuvel speelde een remise en dat was het voor de Meppeler Muggen! Willem Wijnstok, Harry Besselse en Marc Evers hadden alles gegeven op de avond hier voor en dat was nu te merken. Ze werden alle drie opgerold.

Invaller Roeland Heeres had meer verdiend dan een nul, maar hij sloeg een remise af in het eindspel om vervolgens een fout te begaan. Jammer, maar leerzaam. De Harderwijkers blijven aan de leiding na deze zege.

MSV 4 moest tegen Caissa 2 en verloor met 1-5. Henk Twerda won en zorgde dat de hatelijke nul van het scorebord kwam. Susanti verloor pas na een lange en mooie partij, net als Frank Thuring. Helaas moesten Leo Bosma, Jarno S pijker en Bjintze Bakker al eerder de vlaggen strijken. De sterke Elburgers gingen zeer terecht met de punten in de auto naar huis, maar MSV 4 heeft zich dit seizoen al lang waargemaakt in deze klasse!

In de klasse van MSV 4 zijn alle uitslagen bekend van ronde 5 en daarom is van die klasse hier al een stand. Voor de duidelijkheid: er degradeert 1 team uit deze klasse. Ons vierde lijkt zich in veilige haven te spelen en dat zou een topprestatie zijn!

Klasse 3A:
Uitslagen:
Lelystad 2 DZC 0 6
ZSG 3 VSG 3 3,5 2,5
Pegasus 2 Denk en Zet 2 0 6
Meppel 4 Caïssa 2 1 5
Stand:
1. Denk en Zet 10 24,5
2. ZSG 3 7 16
3. DZC 6 19
4. Caïssa 2 6 18
5. VSG 3 4 11
6. MSV 4 3 11
7. Pegasus 2 3 10
8. Lelystad 1 7,5
Één reactie
  1. Het was zeker een boeiende partij en toen ik de e5 pion won en Dame ruil een feit was,was het beslist.Zelden een partij van 87! zetten gespeeld.Stond in de opening en middenspel zeker niet beter.Alle lof voor Susanti.