Zeges voor MSV 1 en MSV 2

Na dikke nederlagen voor MSV 4 en 5 vorige week is het nu wel leuk om te vermelden dat ook Meppeler teams dik kunnen winnen. MSV 3 had de toon al gezet met een klinkende 0-6 bij ZZS in Zwolle afgelopen donderdag, maar na de valse start van het seizoen met een 4-4 tegen ZSG liet MSV 2 nu zien tot de titelkandidaten te horen dit seizoen, want Lelystad 1 werd met maar liefst 7,5 – 0,5 opgerold. Vorige week was de eerste helft van de wedstrijd al gespeeld en was de tussenstand 3,5 – 0,5 en nu was bij de start van de avond gelijk de buit binnen omdat Lelystad met drie spelers kwam i.p.v. vier. Marco Spoelder ( ja meestal remise, ik weet het), Stefan en Gerhard kwamen alle drie tot mooie zeges en zo werd deze avond een 4-0 en zo kwam MSV 2 tot de monsterscore in totaal.

MSV 1 bekerde tegen het ongeveer evn sterk ogende Pallas Deventer en aan bord drie zette Bart Davids de toon, hij won als eerste zijn partij. Fokke en Rienk aan de borden 2 en 4 volgden later op de avond en aan bord 1 wist Pallas toch een halfje te scoren. Roel moest met remise genoegen nemen. Zijn tegenstander schaakte ook sterk.
Eindstand: 3,5 – 0,5 voor MSV 1.