Bart Davids lachende derde……

Een ware thriller in Oasis: kampioen Rienk van den Berg tegen de favoriet voor dit seizoen Roel Donker. In een uitermate spannende wedstrijd wist Rienk het hoofd koel genoeg te houden om in een principieel gewonnen eindspel voor Roel de remisehaven binnen te varen. Tijdnood speelde een grote rol in de slotfase van deze enerverende partij en remise was dus het eindresultaat. Bart Davids was daarmee de lachende derde, want hij won netjes en fraai van Gerhard Pauptit. Alexander van Setten was weer goed bezig, want nu hield hij het kanon van Kuinre, niemand minder dan Fokke Jonkman op remise. Boen Tan was een maatje te groot voor Marc van den Heuvel en dat was ook het geval met Menno van Koningsveld ten opzichte van Marc Evers.
Harry Besselse nam deze week revanche op zichzelf en won heel fraai van Willem Wijnstok, toch geen kleine jongen in deze poule. Ton Starink zei de nul ook vaarwel en vloerde Frank Thuring.

De uitslagen:

17 Marc Evers 0,5
18 Willem Wijnstok 0,5

4 reacties
  1. prachtig, het seizoen is weer begonnen! En een spannend verslag erbij, mooi op tijd! Kan zo in de Meppeler courant (als het niet ten koste gaat van de stukjes van Roelof). Succes, heren!

2. De rubriek wordt elke vrijdag geplaatst, onafhankelijk van andere inzendingen. Zo niet, dan komt er een groot gat op de achterkant van de krant.

Het zou natuurlijk best goed zijn als er wat meer partijen van de club in de krant kwamen. Het plaatsingspercentage voor ingezonden partijen is nog altijd 100%, Verder hoef je niet met naam in de krant als je niet wilt.

Voor vrijdag wordt het niks meer. Bronnen moet ik rond het weekend binnen hebben, anders uiterlijk maandag. Uitzonderingen zijn alleen mogelijk voor urgente gevallen.

3. Ha Roelof, ik begrijp dat in jouw stukjes ruimte is voor partijen uit de club? Dat is natuurlijk ook een interessante mogelijkheid!

4. Altijd al zo geweest Richard. Vroeger heb ik regelmatig mensen gevraagd op de clubavonden of ze nog iets hadden. Het is echter erg zwaar om alle borden in de gaten te houden. Bij de mensen is er begrijpelijkerwijs weinig intrinsieke belangstelling om in de krant te komen: Soms is het gewoon nodig de notatieboekjes af te pakken en snel de partij te kopieren. De frequentie is dus gedaald tot heel af en toe, aangezien ik ook niet meer zo vaak kom. Uiteraard zijn inzendingen van Meppel zeer welkom. Er is bijvoorbeeld iets meer luister aan te geven als een extern team heeft gespeeld: In de gewone artikelen staan meestal geen schaaktechnische zaken.