Bas in thriller langs Fokke

De tijd dat Bas veel problemen had in het eindspel ligt al lang achter hem. Tegenwoordig beheerst hij dat deel van de partij ook steeds beter. Fokke ondervond dat in ronde vier, waarin hij moest aantreden tegen onze jonge clubkampioen. In een eindspel met gelijk materiaal, twee pionnen en een toren kwam Bas duidelijk beter te staan en liep Fokke bijna in een matvalletje. Hij moest materiaal geven om mat te voorkomen en tegen 12 uur gaf hij op. Alle clubgenoten op Sibbele na waren reeds huiswaarts getrokken voor een kerstreces van twee weken.

Menno had intussen na een stevige pot gewonnen van Stefan en Willem wist Dick te verschalken. Henk T. verdient een pluim met zijn prachtige zege op Frank en Harry kreeg een kerstcadeautje van Marrit. Ze blunderde een stuk weg.

Henk V. en Alexander kwamen remise overeen na lange strijd, die toch telkens in evenwicht bleef. Ook bij Luit en Martijn werd het uiteindelijk remise.

De uitslagen:

Bas – Fokke 1-0