Bas na slopende partij weer koploper

Arme Stefan, hij speelde bijna remise tegen Bas, maar in een ogenschijnlijke remisestand had Bas de beste papieren. Hij wilde het nog even proberen en dat recht had hij natuurlijk. Alle regels waren aan zijn kant. Stefan vond het niet leuk meer, praatte te veel en begon onnauwkeurig te spelen. Helaas voor hem wist Bas nog te profiteren ook. Soms verlies je heel ongelukkig en is schaken niet altijd even leuk. Het was laat en Stefan vertrok snel naar huis, maar dan wel weer zo sportief om Bas zijn drankjes ook te betalen…..

Sibbele speelde zich veilig na een mooie zege op Luit in een Siciliaan met op de zesde zet b3.

Het was oneven en daarom kruisten Piet N. en Henk V. de degens. Henk was de sterkste deze avond. Henk V. vloog nog even rond als degradatiespook door de zaal en vooral Leo en Wiecher  schrokken daar wel van. Rienk won regelmatig van Harry en Alexander was Lennart te slim af.

Maikel blijft het goed doen en zette Wiecher klem in een matnet. Ko kon het niet klaren tegen een secuur spelende Martijn. Dick won weer eens en Leo kwam daardoor wel erg in de gevarenzone.

Dan was daar Frank tegen Willem! Willem had nog een kist vol appels te schillen met die vermaledijde Frank, die brutaal de laatste onderlinge ontmoeting won en schillen deed hij al moest de winst van ver komen.

De uitslagen:

Piet N. – Henk V. 0-1