De wraak van Alexander…….

Verloor Alexander van Setten vorige week nog van Willem Wijnstok, deze keer troffen beide heren elkaar voor de beker en nu liep het anders af. In de eerste partij verloor Willem snel en kansloos en in de tweede partij stond hij weer snel erg slecht. Alexander nam nu genoegen met eeuwig schaak en stapte zo door naar de volgende ronde.

Het mooiste treffen vond deze eerste bekerronde plaats tussen Andre Klomp en Menno van Koningsveld. Na twee keer lange en felle strijd werd het een keer remise en winst voor Menno, zodat hij verder bekert.

De uitslagen:
Henk Vosmeijer Harry Besselse 0-2
Ton Staarink Stefan Spekreijse 0-2
Luit Oomkes Sibbele Bonthuis 2-0
Menno van Koningsveld Andre Klomp 1,5 – 0,5
Alexander van Setten Willem Wijnstok 1,5 – 0,5

De uitslagen van deze bekerronde tellen mee voor de onderlinge competitie en dat levert het volgende op:

De stand in groep A:

18 Ko Scheele 1 1,00
19 Roeland Heeres 1 0,25
6 reacties
  1. Ja, die heeft Sibbele aan mij gegeven. Sja, die trainingen van dinsdagavond, die moeten mij ook een keer wat opleveren, dat begrijp je wel. Maar misschien kan Sibbele al weer zien 🙂

2. Hoi Sibbele,
    Bij een schaakvereniging in Apeldoorn, Schaakstad Apeldoorn, gebruiken ze een programma Sevilla om de scores bij te houden van de schaakspelers.

Het programma is te downloaden op http://www.jbfsoftware.com/, is dat ook niet iets voor onze vereniging, of gebruiken we daar nu ook al een bepaald programma voor? Het programma is gratis te downloaden. Het is maar een tip, maar het zou interessant kunnen zijn.

3. Sevilla is een onderdeel van het Keizer systeem,maar heb het nooit geprobeerd toen ik wedstrijdleider was van Caissa.