Fokke pakt weer eens een periodetitel en Harry is het haasje

Fokke Jonkman won de topper tegen Henk Vosmeijer, Bart Davids won de topper tegen Boen Tan en beide winnaars eindigden zo bovenaan in deze periode. Fokke heeft meer weerstandspunten en pakt zo de periodetitel, niet de eerste in zijn loopbaan en waarschijnlijk ook niet de laatste.

Willem Wijnstok was erg rustig voor zijn doen, maar dat kwam omdat Gerhard hem erg lang aan het bord hield. gerhard liet Willem diep nadenken in allerlei ingewikkelde situaties en zag uiteindelijk glimlachend toe hoe Willem onderuit gleed. Aan de bar namen ze daar eentje op natuurlijk, want daar vraagt Willem gewoon om!

Alexander van Setten stond halverwege de avond al beter dan Harry Besselse, maar het kostte veel tijd en energie om in een toreneindspel de weg naar de overwinning te vinden, maar Alexander vond de weg tenslotte wel en kon tevreden naar de bar. Harry degradeert met marc van den Heuvel, maar zal vast wel weer snel terugkeren naar A. Hij kan misschien de “heen en weer” lene in Volendam. (Dat is een boot die altijd weer gebruikt wordt als Volendam promoveert of degradeert, wat jaren geleden nog al eens voorkwam)

De uitslagen van ronde zes:

Henk   Vosmeijer Fokke Jonkman 0-1
Bart Davids Boen Tan 1-0
Gerhard Pauptit Willem Wijnstok 1-0
Harry Besselse Alexander van Setten 0-1

De eindstand van de vijfde periode:

1 Fokke Jonkman 4,5 19,5
2 Bart Davids 4,5 17