Henk de Koning in heuse thriller na verlenging en sudden death langs Martin de Slager

Brrrrr, wat een spanning aan het einde van de avond bij het bekerduel tussen Henk de Koning en Martin de Slager. Na de twee reguliere partijen was de stand keurig in evenwicht, 1-1 en voor de eerste ronde in de derde periode telt dan ook een remise. Toen moest er gevluggerd worden en ja hoor, weer 1-1 en dan krijg je de sudden deathpartij: wit krijgt 6 minuten op de klok en moet winnen en zwart speelt met 5 minuten op de klok en heeft genoeg aan remise. Henk kreeg na loting de witte kleur en martin dus zwart. In een waar spektakelstuk met vele toeschouwers wist Henk uiteindelijk de koning te blijven en won. Voor zulk schaak kom je naar de clubavond!
In de B-groep van het bekertoernooi werden meer partijen gespeeld!
De jeugd blijft in het toernooi vertegnwoordigd door Roeland Heeres, die ook in deze tweede ronde overeind bleef met krachtig spel. Bert hassing werd hier de dupe van. Bert Bakker wist Bjintze Bakker twee maal te vloeren en dat is heuse prestatie. Thieu Valens glipte langs Henk Twerda en leo was vrij voor de bekerronde.
de kwartfinale wordt:

Ko Scheele – Henk de Koning
Piet Nieuwenhuizen – Bert Bakker
Ger Westra – Thieu Valens
Leo Bosma – Roeland Heeres

Verder werd er voor de de4rde periode gespeeld:

Martijn Dijkstra – Cor Panhuis 1-0
Cor Panhuis – Joop Rakhorst 1-0