Henk Twerda dolt Willem Wijnstok

Waar moet ik beginnen met een verslag over deze ronde, er was van alles te beleven op onze eerste clubavond van het seizoen. De voorzitter, Roel, kreeg waarschijnlijk te veel gelukswensen, want hij had me in het eindspel tegen een compleet ontketende Bas de Boer toch een mazzel, ongehoord. Het is de onervarenheid van Bas in dit soort situaties die hem nu nog redde, maar dat Bas er snel en zeker aankomt is al lang duidelijk en zelfs Roel is dus niet meer veilig voor hem! Bas was nu nog de morele winnaar, maar dat wordt snel anders als hij zo doorgaat. Gelukkig heeft hij voor het leven getekend bij de MSV merkte wedstrijdleider Sibbele op aan de bar.

Ik had het verslag ook kunnen beginnen met de verrassende remise van Theo tegen Stefan, erg knap. helemaal sensationeel was echter de remise van Henk T. tegen niemand minder dan “the BUll van Havelte”, Willem Wijnstok. henk heeft zelfs gewonnen gestaan in deze partij, maar Willem wist listig te ontsnappen uit die mindere stelling en kwam “glad” gewonnen te staan in het eindspel. Wat er toen gebeurde grenst aan de wonderen der sport: Henk wist te ontkomen met een dolle toren en het was remise! Smullen voor het publiek.

Mooi was ook de zege van Fokke op Sibbele en Rienk kende geen medelijden met Henk V. Menno was te sterk voor Harry Bart vloerde Anne Bert. Gerhard liet Luit merken dat de A-groep toch wel even anders spelen is dan de B-groep en Boen speelde zich warm deze eerste ronde tegen Piet. Alexander offerde a la Tal enkele pionnen tegen Thieu en won glansrijk. Hij kan rustig op wintersport nu.

De uitslagen:

Roel Bas 1-0