Henk Vosmeijer fier aan de leiding na zege op koploper Boen Tan

Helemaal op eigenkracht heeft Henk de koppositie veroverd ten koste van Boen. Direct vanuit de opening toog henk ten aanval. Hij bracht Boen uiteindelijk zo in het nauw, dat de Zwollenaar een foutje maakte en de partij kon opgeven. Een meer dan sublieme prestatie van Henk, ondanks de grappige opmerkingen van clubgenoten als “Niemand van de A-poule wil jou eruit hebben zeker “. Henk is een mooi voorbeeld van onbekommerd schaken. De stelling in het nu telt en naam van tegenstander en rating spelen niet mee in Henk zijn hoofd. Zo hoort het. Het zou helemaal mooi zijn als Henk zo stabiel blijft spelen.

Sibbele Bonthuis kon het lang volhouden tegen Bart davids, maar rond elf uur besliste Bart de strijd met een prachtig loperoffer, dat wel aangenomen moest worden, anders verloor Sibbele een kwaliteit. Andre Klomp won van Jarno Spijker uit de B-groep en na afloop hebben beide spelers nog een behoorlijke tijd geanalyseerd,zodat Jarno toch een interessante avond had.

Vier spelers waren in het bekertoernooi actief en MSV 3 speelde uit, vandaar maar drie uitslagen. Volgende week de slotronde van deze periode.

Ronde vijf:

Boen Tan Henk Vosmeijer 0-1