Menno los van Roel!

Door een klinkende overwinning op Alexander heeft Menno helemaal alleen de leiding genomen en kijkt Roel tegen iemand zijn rug aan, wat vrij onbekend voor hem is….

Ook een klinkende overwinning was er voor Bart tegen Sibbele, maar Willem deed echter alles en iedereen verstommen door een zege via het tweepaardenspel op Rienk, die dit systeem heeft geleerd van ” good old ” Kees. Rienk heeft in tussen alles nagekeken en Willem schijnt het systeem echt weerlegd te hebben. Misschien stof voor analyses elders op deze site Rienk, dan kunnen de andere cracks van onze club zich er ook eens over buigen.

Een keurige remise was er voor Henk V. tegen Stefan. Boen won regelmatig van Bjintze en er was een nette zege van Luit te melden op Harry, die veel eerder klaar was met de partij dan we van hem gewend zijn.

Door een blunder verloor Susanti nog van een degelijk spelende Anne-Bert. Helaas heeft Frank een lichte longontsteking en we wensen hem beterschap natuurlijk. De jeugdige senioren wensen we succes met examens en tentamens deze week!

Uitslagen:

Alexander van Setten Menno van Koningsveld 0-1
Bart Davids Sibbele Bonthuis 1-0
Willem Wijnstok Rienk van den Berg 1-0
Bjintze Bakker Boen Tan 0-1
Stefan Spekreyse Henk Vosmeijer rem.
Harry Besselse Luit Oomkes 0-1

22 Harry Besselse 1
23 Susanti Henryati 1
5 reacties
  1. Iets te veel eer, Sibbele. Deze openingsvariant bestaat al sinds de 16e eeuw en er zijn duizenden partijen mee te vinden bij Chessgames.com. Voor het volgende Nadenkertje heb ik wat theorie en partijen opgezocht op internet. Voor de geinteresseerden, 1. e4 e5 2. Pf3 Pc6 3. Lc4 Pf6 4. Pg5 d5 5. exd5 b5.

2. Volgens mij heeft Richard (Berendsen) er al ooit eens aandacht aan besteed, zonder de zet b5. Ik weet niet meer of dat nog in het nadenkertje was Richard, of op de site.
    Ook toen al kwam je tot de conclusie dat deze opening slecht was voor zwart.
    Zal ook eens in deze opening gaan duiken.

3. Aanbevolen wordt Pa5 ipv bij Pf6xd5. Zwart heeft in ruil voor een pion meer ontwikkeling+aktiviteit gekregen………

4. Grappig, dat moet dan wel lang geleden zijn, ik kan het me niet meer herinneren…

5. Is ook alweer aantal jaartjes geleden zal eens kijken of ik het nadenkertje of de opening op de website nog kan vinden. Ergens heeft deze opening blijkbaar indruk op me gemaakt…….hoewel ik al veel nadenktertjes wel al heb weggegooid lol.