Oude vos richt ravage aan in kippenhok B

Boen gedegradeerd naar de B-groep, tja dat is vragen om problemen in die poule. Als een oude vos rent hij daar door het kippenhok en verschalkt de tegenstanders als malse kippetjes! Gisteravond werd de arme Bert Bakker een koppie kleiner gemaakt. Boen was alvast aan het oefenen voor het snelschaaktoernooi van volgende week, want hij was rap klaar met zijn tegenstander.

Henk Vosmeijer verloor in even rap tempo van Willem Wijnstok en Willem zei doodleuk als hij is tegen Henk: “Daarom speel jij in B en ik in A, hahahahaha.” Henk kent Willem en kon er wel om lachen.

Lachen deed ook Marc van den Heuvel na zijn zege op Henk Twerda. Henk kwam er niet echt aan te pas. Anders was dat bij de wedstrijd tussen de twee oorlogsschepen Bjintze Bakker en Ton Staarink. Bjintze speelde een puike partij en kwam zelfs drie pionnetjes voor, maar Ton lokte een vork uit en won een volle toren en dat was voor Bjintze te veel van het goede. HIj gaf de hand en bestelde een biertje aan de bar.

Tja en wie waren tot laat op de avond nog druk bezig met hun partij? Juist, Ko Scheele  en Thieu Valens. De wedstrijdleider meende verschillende keren dat ze klaar waren, maar dan werden stellingen die al op het bord waren geweest even geanalyseerd! De beide liefhebbers speelden tot het einde van de avond en net toen barkeeper Victor de meeste tafels al even had afgenomen met een vochtige doek, streek Thieu de vlag, een puntje voor Ko dus en een stralende barkeepster Tine beneden in het pand, want zij is de dochter van onze Kootje.

Toen werd de hele partij nog eens nagespeeld en werden er analyses gemaakt en uiteindelijk trokken de twee grootmeesters huiswaarts.

Uitslagen tweede ronde van de derde periode:

Henk Vosmeijer Willem Wijnstok 0-1
Boen Tan Bert Bakker 1-0