Rienk van den Berg grijpt resoluut clubtitel snelschaken

Op de dinsdag tussen kerst en “oud en nieuw”  spelen we op onze club altijd om de clubtitel snelschaken. Dit jaar hadden we 24 deelnemers, waaronder een gast uit de Oosterboer: Seerp, die in het verleden al vaker van de partij was en altijd zijn partijtje goed mee kan spelen!

Van de 24 spelers kregen vier spelers dispensatie om in een poule van vier drie wedstrijden onderling te spelen met een rustiger speeltempo. Deze kroongroep,want zo mag je deze groep best noemen met Klaas Schilperoord, Bjintze Bakker, Willem Spijkers en “jonkie” Cor panhuis, waren rond dezelfde tijd klaar als de 20 echte snelschakers, die allen 18 wedstrijdjes voor de kiezen hadden gekregen.

In de finalepoule liet Rienk iedereen zijn hielen zien en won overtuigend de tiel. Klasse Rienk! Gerhard werd keurig tweede en Fokke, die meestal ook wel op het podium te vinden is, derde. Heel goed was de prestatie van Marc Evers, die zich voor de finalepoule plaatste!

Bij de strijd om plaats 5 t/m 8 trok Bart Davids aan het langste eind. In het middendeel van de avond verloor hij maar liefst zeven wedstrijden op rij, ongehoord! Andre Klomp werd keurig zesde, net voor Alexander van Setten. Anne-Bert leverde een keurige prestatie door achtste te worden met een overwinning op Bart in de pocket

In de derde finalegroep won Seerp op fraaie wijze voor Stefan Spekreijse. Thieu en Leo completeerden deze groep en speelden lekker deze avond.

In de vierde groep greep Ger Westra de prijs voor Harry Besselse en de beide Henken: Vosmeijer en Twerda.

In de vijfde poule pakte marc van den Heuvel de dagzege, maar dat mag ook wel na een wanprestatie van nul punten in de eerste groep vroeg op de avond. Tweede werd hier Martijn Dijkstra voor Martin en Frank, die echter wel wat punten scoorden.De kroongroep met louter wijze mannen werd gewonnen door Klaas, voor Willem Spijkers en Bjintze. Cor werd vierde.

Rond kwart over elf  kon wedstrijdleider Sibbele de prijzen uitreiken en na nog enkele drankjes en een stuk gezelligheid aan de bar trok iedereen huiswaarts!

Namens het bestuur een fijne jaarwisseling en een goed 2012 toegewenst met veel (schaak)plezier en gezondheid!

Één reactie