Rienk van den Berg zet de toon

Tussen de zetten door in zijn topper tegen Fokke Jonkman stapte hij regelmatig rustig en relaxed door de speelzaal, hier en daar een praatje makend, af en toe even kijken naar de stand bij een andere partij en grapjes makend aan de bar. Ik heb het over Rienk van den Berg, de koele kikker, die zaterdag in Sint Jacobiparochie als een Houdini ontsnapte uit het web van zijn tegenstander om hem vervolgens bijna achteloos van het bord te zetten. Een neuroloog zal waarschijnlijk geen zenuwen vinden in zijn lijf. Kortom, Rienk is in topvorm en daar gaan we komende tijd dus nog iets mee beleven!De rest is gewaarschuwd dit seizoen. Fokke verloor dus en staat nu gedeeld tweede met o.a. Gerhard Pauptit die Willem Wijnstok gewoon plette en André Klomp, die een maatje te groot bleek voor Luit Oomkes. Vroeg op de avond had Alexander van Setten reeds gewonnen van Kees Hoogendijk, die zich afgelopen zaterdag nog onsterfelijk maakte in het hoge noorden met een briljante winst in de KNSB-wedstrijd. Nu raakte hij het verkeerde stuk aan en gaf onmiddellijk op. Kees staat m oederziel alleen onderaan de ranglijst en om degradatie te ontlopen zal hij komende weken aan de bak moeten!

De uitslagen:

Rienk van den Berg Fokke Jonkman 1-0