Roel Donker clubkampioen na ware thriller!

Het seizoen had geen mooiere ontknoping kunnen hebben dit jaar. Op de laatste speelavond werd er in de laatste minuten van het mooie en gezellige seizoen beslist over wel of niet kampioen worden. het ging tussen Menno en Roel, die tot de laatste avond precies gelijk stonden in het klassement en dus zou de beslissing op de slotavond vallen of er zou een beslissingsmatch volgen. Drie mogelijkheden dus en een uur voor het einde van de avond en het seizoen leek dat laatste te gaan gebeuren. Roel stond iets beter tegen een zeer gemotiveerd spelende Alexander en Menno stond langzamerhand gewonnen tegen de sfinx Fokke.

Tja en als het om een kampioenschap gaat gebeuren er ineens soms malle zaken, zo ook deze avond. Ineens begon Menno te schutteren en hij gaf niet 1 maar 2 stukken weg in een vlaag van briljante gedachten vermengd met waan. Fokke stond ineens beter en ging er nog eens goed voor zitten. Roel leek nu fluitend kampioen te worden, want hij had minimaal remise op dat moment. Plotsklaps geeft Roel een pion cadeau en werd Alexander levensgevaarlijk. Menno vocht zich terug naar een remisepositie en leek zo kampioen te kunnen worden. Bij Menno en Fokke werd het na veel geblunder in tijdnood inderdaad remise en bij Roel en Alexander voltrok zich in hevige tijdnood een drama. Roel is een uitstekende tijdnoodspeler en hield het hoofd iets koeler dan Alexander, die ineens totaal kopje onder verdween en Roel won dus de partij en het clubkampioenschap. Het is onze fantastische voorzitter en briljante jeugdtrainer absoluut van harte gegund al hadden we ook van een verrassing gehouden, zodat de sympathieke Menno als underdog de clubtitel had gewonnen. In ieder geval zorgden deze beide heren voor een fantastisch seizoen met ongekende spanning, waarvoor dank en hulde!

Tja en dan gebeurden er ook nog andere leuke en spannende zaken! Bas won brutaal van Willem, die we wel feliciteren met zijn kleinzoon, ook Willem genaamd. Er staat onze club nog wat te wachten in de toekomst, haha. Martijn hield Stefan op een remise en Martijn sluit het seizoen fraai af! Sibbele verloor in het eindspel een pion en daarmee de partij tegen een oplettende Harry en Bjintze en Henk V.maakten er een gelijkspel van. Ook een remise voor Susanti, die ondanks dat toch degradeert.

Anne-Bert is ook al weken goed bezig en won van Henk T. en handhaafde zich zo met gemak in de A-groep en plaatste zich bovendien voor de bekerfinale tegen Ko.

Uitslagen:

21 Bas Dudink 2,5 44
22 Roeland Heeres 2,5 35,5
23 Susanti Henryati 2 31,5

Eindstand van alle vier periodes:

1 Roel Donker 28
2 Menno van Koningsveld 27,5