Roeland boekt een verrassende zege op Harry

In de A-groep is de nieuwe periode begonnen met vijf mannen die tot een overwinning kwamen. Opmerkelijk was de zege van Roeland op Harry. Het was een mooie en spannende partij, die misschien wel in remise had moeten eindigen, maar helaas gaf Harry ergens in het tweede deel van de partij zijn dame pardoes cadeau.

André Klomp speelde het eindspel keurig tegen Willem Wijnstok en haalde het volle punt binnen. Stefan won van Alexander en die wedstrijd telde mee voor de beker. Ook voor de beker speelden Fokke en Bart en dat werd 1-1, dus voor de competitie remise, maar vervolgens knikkerde het ‘Beest van Beilen’ de ‘Tovenaar van de Kuinre’  hardhandig uit de beker. Roel Donker won wel van Henk Vosmeijer, maar die verdedigde zich lange tijd erg goed!

Bjintze en Susanti speelden uiteindelijk remise, maar ze streden alle twee lange tijd voor de winst. Een mooi begin in deze nieuwe groep voor de twee promovendi.

Ger Westra won van Piet Hoornstra, die lange tijd goed speelde, maar aan het einde een foutje maakte.

Volgende week OSBO-wedstrijden! Hier de uitslagen:

Andre Klomp Willem Wijnstok 1-0
Henk Vosmeijer Roel Donker 0-1